RECENZIA: Smaragdový atlas

Autor: John Stephens
Rok vydania: 2011
Séria: Knihy stvorenia
Pokračovanie: Kronika ohně (2013/Knižný klub), The Black Reckoning (ešte nevyšlo)
Počet stán: 350
Žáner: fantasy pre deti
Oficiálna anotácia: Uprostred decembrovej noci trojica detí prenasledovaná temnými silami náhlivo opúšťa svoj domov v sprievode záhadného starého muža. Ich rodičia nemajú inú možnosť, ak chcú deti zachrániť. Prejde desať rokov, no Kate, Michael a Emma nie sú o nič bližšie k odhaleniu pravdy o ich osude.
Cesta k odpovedi sa skrýva v tajomnom atlase.Práve vďaka jeho čarovnej sile sa súrodenci ocitnú v krajine, ktorej kruto vládne Grófka s armádou svojich mŕtvych bojovníkov. Dobrodružstvo sa môže začať! Nebudú v ňom chýbať unesené deti, prazvláštne spojenectvá, krvilační vlci, bitky v hlbinách zeme, honosné plesy duchov, obri s mečmi a najmä knihy s vedomosťami nevýslovnej ceny.

Smaragdový atlas je prvou zastávkou Kate, Emmy a Michaela na vzrušujúcej ceste do čarovného sveta, ale aj k poznaniu seba samých. Je to príbeh troch obyčajných detí, ktoré sa rozhodnú zachrániť svoju rodinu, aby napokon zachránili svet.
Verdikt: Príbeh sa točí okolo 3 sympatických sirôt, ktoré pre "nežiadúce správanie" putujú zo sirotinca do sirotinca , až sa napokon dostanú pod strechu čarodejníka doktora Pyma, ktorý je ich poslednou šancou pre vytvorenie harmonického domova.Jediné, čo im zostalo po rodičoch, sú matné spomienky na noc, kedy ich rodičia opustili a zanechali v opatere cudzích ľudí. Krátko po príchode deti zistia,že na dedine,v ktorej sa ocitli je niečo zvláštne. V pracovni čarodejníka nájdu zelenú knihu s prázdnymi stránkami a keď do nej omylom vložia fotografiu, kniha ich prenesie do minulosti. Stretávajú sa tu s hŕskou detí, ktoré sú v zajatí Grófky, zlej krásnej čarodejnice, ktorá baží po moci a snaží sa nájsť Knihy stvorenia, aby mohla zničiť svet a stvoriť nový podľa jej predstáv. Kate, Michael a Emma zistia, že kniha, ktorá ich na toto miesto preniesla pravdepodobne má takú moc a snažia sa ju pred Grófkou ukryť, ale rýchlo to oľutujú. Na tejto ceste naprieč časom musia zachrániť teda nielen seba, deti z dediny a tým aj celú budúcnosť.
Kniha bola obsiahla čo sa opisov týka, napriek tomu tam chýbalo akési napätie(aspoň omrvinka), ktoré by opis prepojilo s dejom a vznikol pekný jednoliaty príbeh. Deti zažívali naozaj prekérne situácie každú chvíľu, no celé to pripomínalo suchú "predpoveď počasia" a miestami boli tak nahustené,že som zabudla čo sa stalo na strane predtým,lebo na tejto sa stalo 10 vecí naraz. Páčil sa mi ale humor, ktorý bol miestami v knihe použitý, nebolo ho veľa, no príjemne to celé osviežil. Kniha je určená deťom, odhadujem kategóriu 11 až 15 rokov, určite si na svoje prídu vďaka trpaslíkom a bitkám hlavne chlapci, žiaľ takého Harry Pottera alebo Kroniky Narnie to v ich očiach neprekoná a budú sa chcieť radšej vrátiť k nim.
Čo je ešte veľké mínus, ku knihe sa ťažko zháňajú ďaľšie diely. Nemal by to byť veľký problém, dej je v knihe pekne ukončený, ako jednorázovka však nezanechá veľký dojem,lebo sa nedozviete ako celé dobrodružstvo skončí. Druhý diel je dostupný len v češtine a tretieho sa ešte svet nedočkal. Ťažko povedať, či sa Ikar k tejto sérii ešte vráti,aj keby vyšiel hneď zajtra, no obávam sa, že už NIE. Môj názor.
Kniha bola teda o mááálilinko lepšia ako priemer, no keďže zvyšné diely sú v nedohľadne, nemám potrebu po nich pátrať a zostávať pri tejto sérii. Hodnotím teda 3,5 listu z 5.

Najlacnejšie knihu zoženiete v v sieti predajní za cenu 0,99 eur alebo za 2,20 na Banshies.cz, kde je dostupný aj druhý diel (v češtine).

Plán na február

22. ledna 2015 v 18:15 | Marisa |  Čitateľský diár
Rozhodla som sa každý mesiac pridávať aspoň stručný plán toho,čo sa bude čítať a recenzovať v nasledujúcom mesiaci. Neviem zaručiť, či sa toho budem držať a podobne, každý sme len človek s povinnosťami, že? Takže to berte len orientačne, poradie nemám stanovené,ale ak je niekto zvedavý na recenziu nejakej knihy a nechce sa mu čakať, skúsim sa trochu poponáhľať.

Vo februári plánujem prečítať (zatiaľ len 4,uvidíme ako budem stíhať):

RECENZIA: Modlitby lona

17. ledna 2015 v 20:56 | Marisa

Autor: Charlotte Rocheová
Vydavateľstvo: Tatran
Ďaľšie knihy autora: Vlhké miesta
Počet stán: 226
Žáner: súčasná/erotická próza
Bohužiaľ ofiko anotáciu (aspoň nie objektívnu) som nenašla,tak ju preskočíme.

Mám prečítaný aj prvý počin utorky, Vlhké miesta, o ktorom som sa tak trošku zmienila aj v tagu 2014, ktorý teda zanechal vo mne rozporuplné myšlienky a doteraz neviem či a komu by som ho odporučila.Preto som túto knihu čítala doslova s prižmúreným okom a trasúcimi sa rukami, lebo som si ju kúpila, nie požčala ako tú predchádzajúcu,a bála som sa, že je to zbytočná kúpa. Čuduj sa svete, bolo to 100x lepšie než to predtým i keď stále to nie je čítanie pre zarytých puntičkárov alebo katolíkov a fiftyšejdáci sú ešte na toto len bažanti v zácviku Úžasný.
Autorka sa vyjadrila, že je to z časti aj jej autobiografia, čo môžu potvrdzovať aj dôveryhodne opísané sedenia u terapeutky. Príbeh sa teda točí okolo "autorkinho" života v manželstve,manželského sexu, výchove dieťaťa, jej uletených sexuálnych fantázií a prelína sa s tragickou udalosťou, ktorá jej poznačila celý život a obrátil ho o 180 stupňov a zanechal na jej psychyke pekné šrámy. Necháva čitateľa nahliadnuť do najsúkromnejšieho súkromia,do centra svojej duše, do manželského života,do všetkých svojich sexuálnych techník a praktík,miestami máte pocit, že "klebetíte" so svojou priateľkou,lebo sa vám zdôverí bez okolkou zo všetkým. Preto sa kniha číta pomerne ľahko, akoby sa všetko dialo priamo vám. Hrdinka knihy je taká správne šialene zakomplexovaná, šibnutá, realistická a žiarlivá ako hocijaká žena. Nevravím ale, že niektoré pasáže ako trebárs hneď prvá strana sa podaktorým bude čítať len veľmi ťažko a možno knihu hneď zavriete. Lebo nie je sex ako sex a je skutočne rozdiel ako píše o sexe Charlotte a ako autorka 50 odtieňov sivej.Vlhké miesta alebo Modlitby lona (i keď menej) je ešte vyššia méta sexuálnej literatúry, a pritom autorka nezmieňuje žiadne "špeci" praktiky ako E.L.Jamesová, proste tu sa jedná o "klasický oldchoolový "sex. Knihu som čítala počas skúškového obdobia, prišla mi vhod, presne niečo na odreagovanie, čo nebudete brať vážne a ešte ak upadáte do depky,lebo zajtra máte skúšku, tak sa na tom aj miestami zasmejeteSmějící se. Inak sa to asi nedá, s iným prístupom je veľká pravdepodobnosť, že vás kniha sklame. Za seba hovorím, že na to treba mať náladu, moment, keď si už myslíte, že vás už nič neprekvapí, nešokuje. Ak sa tak cítite, táto kniha je na to ako facka!

No a hodnotenie? Objektívne je to niečo ako priemer, ale zato, že som sa zo stavu depresie z učenia dostala na: "ty brďo,to je jaká prča" tak tomu dávam 4 listy z 5. Mrkající.

Zoženiete momentálne na literama.sk za 8,62.

RECENZIA: Projekt Zenta

7. ledna 2015 v 14:22 | Marisa

Autor: Martin Jurík
Rok vydania: 2014
Viazanie: pevná väzba s prebalo
Ďaľšie knihy autora: Kým nás smrť nerozdelí,Škoricovník:Zlatá cesta, Harlekýn
Počet stán: 380
Žáner: odhadujem sci-fi

28. júna 1914 došlo v Sarajeve k atentátu na následníka trónu habsburskej monarchie - arcivojvodu Františka Ferdinanda d'Este. Útočník Gavrilo Princip vtedy strieľal zo vzdialenosti len niekoľkých metrov a - netrafil. Arcivojvoda sa onedlho stal rakúsko-uhorským cisárom. Za jeho dlhej éry došlo k dramatickému novému usporiadaniu monarchie i k prudkému rozvoju vedy a umenia. Dvadsiate storočie sa všeobecne považuje za storočie pokroku, mieru a prosperity.
Po prvých úspešných pokusoch vyslať družicu na obežnú dráhu Zeme preniesli svetové veľmoci svoje súperenie v zbrojení na súperenie v kolonizovaní slnečnej sústavy. A tak sa stalo, že ako prvá zaviala na Mesiaci vlajka rakúsko-uhorskej monarchie... Sto rokov po nevydarenom atentáte vydáva profesor dejín Karl Jetting z Prešporka provokatívnu knihu Pomýlené storočie, ktorá sa vzápätí stáva v celej krajine bestsellerom a spôsobuje šok. Jetting v nej totiž načrtáva vývoj histórie: ako by vyzeral svet, keby pred sto rokmi arcivojvodu v Sarajeve zastrelili? Jeho kniha znepokojujúco opisuje rozpad monarchie, mocenského zriadenia Západu i desivé a zničujúce vojny, ktoré menia svet od základov. Následky jej vydania siahajú až tak ďaleko, že sa dostáva do pozornosti Habsburgovcov. Jetting sa ocitne vo víre náhlych udalostí a postupne odhaľuje, že jeho kniha má akýmsi podivným spôsobom niečo spoločné s prísne utajovaným projektom monarchie, nazvaným aj Projekt Zenta.

Myslela som, že táto kniha bude niečo na spôsob predchádzajúcej knihy autora- Škoricovník,ktorý bol úžasný a zaradil sa medzi moje sväté grály. Bohužiaľ, nestalo sa :(. Téma knihy bola veľmi zaujímavá, kniha samotná je pekne vizuálne urobená aj prepracovaná s ilustráciou a prílohami. Prostredie bolo naozaj realistické, až kým sa Karl Jetting nenalodil na Zentu a nepristáli na planéte Fiebag-22f, ktorá sa nápadne podobala na Pandoru(zasvätení vediaÚžasný).
Kniha na 230 stranách mala pomalé tempo,až tak že keď sa prišlo na sprisahanecké úmysli niekoľkých členov posádky, začalo sa toho diať toľko, že som nestíhala vnímať a mala som miestami okná. Celý zvrat sa odohral totiž na 1 a pol strane a potom už to bolo ako na centifuge. Aj tak však knihe však chýbalo napätie.Také pomalé, otravné ktoré vás núti čítať knihu až do rána, prípadne neskoro do noci. Celé sa to vlieklo až ku koncu sa začalo niečo diať (dosť pritiahnuté za vlasy). Autor sa asi chcel podobať Čapkovi, náznaky boli bohaté, no koniec bol taký násilný (t.j akoby nasilu a narýchlo dotiahnutý), že to pekné čo na začiatku bolo a o čo sa autor snažil, mi už uniklo a nevedela som sa dočkať konca.Taktiež tam chýbal humor, postavy mali veeeeľmi plytké charaktery, hlavný hrdina Karl totálne nudný,Anna strašná nervimiznásilňujúca krava,len vedľajšie postavy boli zaujímavé, no málo slova sa im dostalo...Asi to celé malo zachrániť koniec, ale ani ten ma nepresvečil, skôr utvrdil v tom, že autor touto knihou nechcel dosiahnuť nič konkrétne,nič logické, len vyčmárať sa na papier a poďme ďalej....
Strašne ma to mrzí, ale kniha je fakt len priemer, jedine obal má pekný Plačící.
Hodnotenie: 2,5 z 5.

Knihu zoženiete v akcii na knihysova.sk za 9,73 eura, alebo v kníhkupectve za 5,99.

Čítali ste? Aký máte vy názor???

Záložkovanie I.

1. ledna 2015 v 14:54 | Marisa |  Všeličo
Máte radi záložky?

Ja patrím k ľuďom, ktorí ich milujú!

Mám ich všade, veľa,ladia mi s tématikou kníh alebo dokonca s obalom ...

Som na záložky strašne zaťažená Úžasný.

Neexistuje, aby som vybrala hocijakú a dala ju do nejakej náhodnej knihy! To sa ešte nikdy nestalo!

Záložka má u mňa dôležitú úlohu a dokáže ma ovplyvniť v tom, či knihu čítam rada a ako často.

Dokázala som na sebe, že aj keď je kniha vyslovene nudná, do konca ju prečítam len vďaka záložke!!!

Takže odvtedy ich zbieram, vyrábam, a podobne Úžasný.

Vedeli ste, že si ju môžete vyrobiť z hocičoho? Ale o tom až inokedy.

Dnes vám predstavím väčšinu svojej "momentálnej" zbierky, ale nie je to všetko, lebo už mám vyrobené nové, kúpené ďaľšie alebo ostatné už si dávajú šlofíka zastrčené v knihách.

1. Martinusácke záložky :

Sú krásne a z kvalitného papiera. Veľmi sa mi páčil nápad z roku 2014, na každý mesiac mali inú záložku, ktorá bola zároveň kalendárik na daný mesiac. Podarilo sa mi nazbierať len 1,2,3,4,5,6 a 11, ostatné ešte zháňam od priateľov a vymieňam,lebo mám niektoré dvojmo. Moje najobľúbenejšie sú ale posledné 2 na obrázku,oranžová s lesným motívom a žltá s pirátskou mapou, tie dávam najčastejšie do fantasy kníh alebo historických či dobrodružných románov.