RECENZIA: Modlitby lona

Autor: Charlotte Rocheová
Vydavateľstvo: Tatran
Ďaľšie knihy autora: Vlhké miesta
Počet stán: 226
Žáner: súčasná/erotická próza
Bohužiaľ ofiko anotáciu (aspoň nie objektívnu) som nenašla,tak ju preskočíme.

Mám prečítaný aj prvý počin utorky, Vlhké miesta, o ktorom som sa tak trošku zmienila aj v tagu 2014, ktorý teda zanechal vo mne rozporuplné myšlienky a doteraz neviem či a komu by som ho odporučila.Preto som túto knihu čítala doslova s prižmúreným okom a trasúcimi sa rukami, lebo som si ju kúpila, nie požčala ako tú predchádzajúcu,a bála som sa, že je to zbytočná kúpa. Čuduj sa svete, bolo to 100x lepšie než to predtým i keď stále to nie je čítanie pre zarytých puntičkárov alebo katolíkov a fiftyšejdáci sú ešte na toto len bažanti v zácviku Úžasný.
Autorka sa vyjadrila, že je to z časti aj jej autobiografia, čo môžu potvrdzovať aj dôveryhodne opísané sedenia u terapeutky. Príbeh sa teda točí okolo "autorkinho" života v manželstve,manželského sexu, výchove dieťaťa, jej uletených sexuálnych fantázií a prelína sa s tragickou udalosťou, ktorá jej poznačila celý život a obrátil ho o 180 stupňov a zanechal na jej psychyke pekné šrámy. Necháva čitateľa nahliadnuť do najsúkromnejšieho súkromia,do centra svojej duše, do manželského života,do všetkých svojich sexuálnych techník a praktík,miestami máte pocit, že "klebetíte" so svojou priateľkou,lebo sa vám zdôverí bez okolkou zo všetkým. Preto sa kniha číta pomerne ľahko, akoby sa všetko dialo priamo vám. Hrdinka knihy je taká správne šialene zakomplexovaná, šibnutá, realistická a žiarlivá ako hocijaká žena. Nevravím ale, že niektoré pasáže ako trebárs hneď prvá strana sa podaktorým bude čítať len veľmi ťažko a možno knihu hneď zavriete. Lebo nie je sex ako sex a je skutočne rozdiel ako píše o sexe Charlotte a ako autorka 50 odtieňov sivej.Vlhké miesta alebo Modlitby lona (i keď menej) je ešte vyššia méta sexuálnej literatúry, a pritom autorka nezmieňuje žiadne "špeci" praktiky ako E.L.Jamesová, proste tu sa jedná o "klasický oldchoolový "sex. Knihu som čítala počas skúškového obdobia, prišla mi vhod, presne niečo na odreagovanie, čo nebudete brať vážne a ešte ak upadáte do depky,lebo zajtra máte skúšku, tak sa na tom aj miestami zasmejeteSmějící se. Inak sa to asi nedá, s iným prístupom je veľká pravdepodobnosť, že vás kniha sklame. Za seba hovorím, že na to treba mať náladu, moment, keď si už myslíte, že vás už nič neprekvapí, nešokuje. Ak sa tak cítite, táto kniha je na to ako facka!

No a hodnotenie? Objektívne je to niečo ako priemer, ale zato, že som sa zo stavu depresie z učenia dostala na: "ty brďo,to je jaká prča" tak tomu dávam 4 listy z 5. Mrkající.

Zoženiete momentálne na literama.sk za 8,62.