RECENZIA: Tiene bieleho orgovánu

Rok vydania: 2014, ako príloha časopisu
Edícia: Príbehy z kabelky
Viazanie: brožovaná
Ďaľšie diela: Šťastie na mňa spadlo z neba(2013)
Počet stán: 267
Žáner: román zo súčasnosti, slovenská próza
Oficiálna anotácia:Postav dom, zasaď strom, sploď deti a znič každého, kto sa pokúsi ohroziť šťastie tvojej rodiny. Kam až siaha túžba po rodinnom šťastí? Kde sú hranice rodičovskej lásky? Rodina Ďumbierovcov sa navonok ničím nelíši od iných - zdá sa, že žijú svoj splnený sen, bývajú v krásnom novom dome uprostred čarovnej záhrady a tešia sa zo zdravých detí. Je to však len ilúzia. Tiene z minulosti im pripomínajú, kto sú a aká krv prúdi v ich žilách. Pod kríkom bieleho orgovánu náhodne objavia človeka, ktorý očividne neopustil svet dobrovoľne. Kto to bol a čo má spoločné s rodinou? Pozná niekto jeho tajomstvo, a ak áno, ostane naďalej utajené? Každý z členov rodiny má svoj vlastný príbeh a... každý mlčí. Román o pokrvných putách, starých vášňach, skrytých túžbach, čistej láske i strachu zaujme napínavým, priam detektívnym príbehom aj pohľadom do komplikovaného vnútorného sveta postáv, ktorými zmietajú silné emócie.

Verdikt: Príbeh sa točí okolo pomerne veľkej rodiny Ďumbierovcov, každá jej generácia je nejak poznačená životom, a snaží sa ním pretĺkať tak ako najlepšie vie. Spoznávate Milenu a Iva, manželov v pokročilom veku, ich dospelé deti Andreja, Alexa a Anetu, ktorí už vychovávajú vlastné deti . Všetkých spája nielen pokrvné puto, reťaz tažkých životných okamihov a chýb,miestami nenávisť bublujúca v ich vzťahoch, ale aj vražda, ktorá takým milým spôsobom vyjde na povrch(už nechcem v záhrade mať orgovánJe na prachy). Po nej sa začnú odhalovať spomienky, napínavé momenty z minulosti a nejaké tie tajomstvá, ktoré mali navždy zostať tajomstvami.
Kapitoly sú pomenované po postavách, sú opisované z ich pohľadov, čo dodáva deju prehľadnosť a slušné vystupňovanie vašich nervov, pretože vás to núti stále v knihe listovať a neodložiť ju ani keď sa v okne už črtá nový deň Smějící se. Stretnete sa s rodinnými problémami ako domáce násilie,v malej miere znásilnenie, pokus o incest, vyšetrovanie vraždy ale aj s bolesťou zo straty jednej z hlavných postáv. Na takú "knižočku" čo sa tvári ako čisto ženská záležitosť je to viac než slušný výkon, určite ju treba postrčiť aj chlapovi, netreba súdiť podľa obalu!!!. Okrem toho vám autorka postavy predloží v realistickej "surovej" verzii, so všetkými patričnými chybami bežných v klasických rodinách a okorení to takým CSI MIAMI prípadom, že začnete rozmýšľať, či aj vy sami nemáte podobnú rodinnú históriu (Božechráň!). Naozaj veľmi vydarená kniha, bavila ma,bála som sa, že to bude nejaká gýčová romantika ale vôbec som nevedela do čoho idem, do poslednej strany som netušila ako to celé dopadne. Za jeden večer by som ju prečítala, nebyť toho, že si treba aj pospať, lebo zajtra-ráno-nebudeš-vedieť-utekať-za-tým-autobusomŠlápnul vedle.
Jediný problém vidím asi v dostupnosti. Toto vydanie(zelenozlaté) bolo dostupné ako príloha v 2014 decembrovom čísle časopisu Madam Eva, zjavne z nejakých marketingových dôvodov. Na internete som našla aj iný dizajn obálky(fialový), pravdepodobne takto bude kniha vyzerať, keď sa dostane aj do kníhkupectiev, keďže ani na stánke ikaru nie je o nej zatiaľ zmienka,tipujem, že oficiálne ešte nevyšla. V každom prípade, ak ju uvidíte, hoci aj na online bazaroch a podobne, a už vás unavujú gýčové romániky tento medzi ne rozhodne nepatrí!

Hodnotenie si knižka zaslúži veľmi dobré, celkovo ma bavila a tuším si prečítam aj iné diela od autorky, aj jej debutová knižka má veľmi kladné hodnotenia!

RECENZIA: Neuveriteľná púť Harolda Frya

12. února 2015 v 15:02 | Marisa
Autor: Rachel Joyceová
Pokračovanie: The love song of Miss Queenie Hennesy (2014)
Počet stán: 255
Žáner: filozofický dobrodružný román
Oficiálna anotácia:Harold Fry býva v malej anglickej dedinke s večne napajedenou manželkou Maureen. Obaja sú na dôchodku, dni im plynú jeden ako druhý. Raz ráno však Harold objaví v pošte list od ženy, ktorú nevidel dvadsať rokov. Volá sa Queenie Hennessyová a píše mu z hospicu, aby sa s ním rozlúčila. Harold jej narýchlo odpíše niekoľko riadkov a odíde vhodiť list do schránky. Jeho manželka zatiaľ vysáva na poschodí a netuší, že Harold Fry má pred sebou cestu na druhý koniec krajiny. Lebo, ako to už v dobrých knihách býva, cestou stretne niekoho, kto mu vysvetlí, že jeden list po dvadsiatich rokoch je málo. A tak sa Harold vydáva naprieč celým Anglickom na neuveriteľnú cestu plnú nečakaných stretnutí a rozpomínania na zabudnutú minulosť, aby priateľku ešte aspoň raz videl osobne, lebo kdesi hlboko vnútri veľmi dobre vie, že jej má čo odplácať. Nemá turistické topánky ani kompas, plášť do dažďa ani mobilný telefón.
Vie len, že musí ísť.
Aby zachránil niečí život.
Verdikt: Túto knihu si jednoducho musíte prečítať! Musíte ju mať vo svojej knižnici! Všetci doradu! Očakávam, že aspoň mrknete ďaľšie recenzie od spokojných čitateľov,komentáre na online kníhkupectvách, pretože táto kniha je porno pre dušu! K ničomu inému to ani prirovnať nejde, lebo nič to tak dokonale nevystihne. Takže šup, hneď kúpiť, požičať, prečítať! A modlikať aby Ikar (už zase) vydal pokračovanie (už zase), resp. novelu The love song of Miss Queenie Hennesy ktorú nutne potrebujem! A potrebujem aj ďaľšie knihy od autorky, aby sa moja duša na chvíľu znova ocitla v nebi a zaklopala na nebeskú bránu aby som sa nenechala vytočiť každodennými malými problémami, ktoré ani niesú vlastne problémami . Haroldove stretnutia s rôznymi ľuďmi na jeho ceste každému čitateľovi pripomenú akí sú ľudia a ich problémy zanedbateľné a prinúti vás zamyslieť sa nad sebou, svetom, možno začnete veriť v ľudskú dobrotu a možno vás aj dokope k zmene vlastného života. Okrem toho sám Harold vám prirastie k srdcu tak, že vás nie raz premkne pri čítaní myšlienka, že by ste ho chceli osobne poznať, stretnúť ho, utešiť ho, zatriasť mu rukou, lebo je to vlastne hrdina našej doby. Neuveriteľne krásna kniha, som rada, že mi prišla pod ruky a vždy bude mať u mňa čestné miesto, najprv ju však musím dať prečítať všetkým kamarátom Úžasný.Kniha nie je ani v najmenšom nudná, hltáte kapitolu za kapitolou, premýšľate ako to celé dopadne a ak máte radi anglický humor, alebo aj nie, tu sa vám určite zapáči!
Juj, no dúfam, že to bola objetívna recenzia, objektívnejšie sa to vážne nedá, lebo po prečítaní kus knihy splynie s vami, zostane vo vás a dlho vás už len letmý pohľad na knihu bude pri srdci hriať.
Do pozoru dávam aj krásne spravenú stránku autorky na ktorej je zoznam kníh a všelijké novinky a info.
A hodnotenie??? 5 z 5!!! Jééj prvá kniha na blogu, ktorá má toľko zelene!
PS:Vidíte, čo so mnou tá kniha porobila?Smějící se

Najlacnejšie kúpite knihu na bux.sk za 3,00 eur, ja som ju kupovala z za 2,99.

Tip na super filmy

2. února 2015 v 13:56 | Marisa |  Filmy
Ahojte, mám pre vás tipy na 2 úžasné filmy, jeden pre melancholické duše a druhý pre dobrodruhov.
Prvý sa volá Attila Marcel- francúzska melancholická komédia, veľmi krásna a druhý Kon Tiki- dobrodružný epický cestopis s úžasnou prírodou,inšpirovaný skutočnými udalosťami.Plakala som od radosti.
Myslím, že dokážu potešiť každého, najmä tých náročnejších, ktorí majú radi filmy s hĺbkou, alebo tých, čo už mainstreamové filmy nudia. Z obidvoch budete mať pokoj na duši. Príjemné pozeranie prajem. A keď nepozriete,sami sebe škodíte.S vyplazeným jazykem