RECENZIA: Neuveriteľná púť Harolda Frya

12. února 2015 v 15:02 | Marisa
Autor: Rachel Joyceová
Pokračovanie: The love song of Miss Queenie Hennesy (2014)
Počet stán: 255
Žáner: filozofický dobrodružný román
Oficiálna anotácia:Harold Fry býva v malej anglickej dedinke s večne napajedenou manželkou Maureen. Obaja sú na dôchodku, dni im plynú jeden ako druhý. Raz ráno však Harold objaví v pošte list od ženy, ktorú nevidel dvadsať rokov. Volá sa Queenie Hennessyová a píše mu z hospicu, aby sa s ním rozlúčila. Harold jej narýchlo odpíše niekoľko riadkov a odíde vhodiť list do schránky. Jeho manželka zatiaľ vysáva na poschodí a netuší, že Harold Fry má pred sebou cestu na druhý koniec krajiny. Lebo, ako to už v dobrých knihách býva, cestou stretne niekoho, kto mu vysvetlí, že jeden list po dvadsiatich rokoch je málo. A tak sa Harold vydáva naprieč celým Anglickom na neuveriteľnú cestu plnú nečakaných stretnutí a rozpomínania na zabudnutú minulosť, aby priateľku ešte aspoň raz videl osobne, lebo kdesi hlboko vnútri veľmi dobre vie, že jej má čo odplácať. Nemá turistické topánky ani kompas, plášť do dažďa ani mobilný telefón.
Vie len, že musí ísť.
Aby zachránil niečí život.
Verdikt: Túto knihu si jednoducho musíte prečítať! Musíte ju mať vo svojej knižnici! Všetci doradu! Očakávam, že aspoň mrknete ďaľšie recenzie od spokojných čitateľov,komentáre na online kníhkupectvách, pretože táto kniha je porno pre dušu! K ničomu inému to ani prirovnať nejde, lebo nič to tak dokonale nevystihne. Takže šup, hneď kúpiť, požičať, prečítať! A modlikať aby Ikar (už zase) vydal pokračovanie (už zase), resp. novelu The love song of Miss Queenie Hennesy ktorú nutne potrebujem! A potrebujem aj ďaľšie knihy od autorky, aby sa moja duša na chvíľu znova ocitla v nebi a zaklopala na nebeskú bránu aby som sa nenechala vytočiť každodennými malými problémami, ktoré ani niesú vlastne problémami . Haroldove stretnutia s rôznymi ľuďmi na jeho ceste každému čitateľovi pripomenú akí sú ľudia a ich problémy zanedbateľné a prinúti vás zamyslieť sa nad sebou, svetom, možno začnete veriť v ľudskú dobrotu a možno vás aj dokope k zmene vlastného života. Okrem toho sám Harold vám prirastie k srdcu tak, že vás nie raz premkne pri čítaní myšlienka, že by ste ho chceli osobne poznať, stretnúť ho, utešiť ho, zatriasť mu rukou, lebo je to vlastne hrdina našej doby. Neuveriteľne krásna kniha, som rada, že mi prišla pod ruky a vždy bude mať u mňa čestné miesto, najprv ju však musím dať prečítať všetkým kamarátom Úžasný.Kniha nie je ani v najmenšom nudná, hltáte kapitolu za kapitolou, premýšľate ako to celé dopadne a ak máte radi anglický humor, alebo aj nie, tu sa vám určite zapáči!
Juj, no dúfam, že to bola objetívna recenzia, objektívnejšie sa to vážne nedá, lebo po prečítaní kus knihy splynie s vami, zostane vo vás a dlho vás už len letmý pohľad na knihu bude pri srdci hriať.
Do pozoru dávam aj krásne spravenú stránku autorky na ktorej je zoznam kníh a všelijké novinky a info.
A hodnotenie??? 5 z 5!!! Jééj prvá kniha na blogu, ktorá má toľko zelene!