RECENZIA: Pád - Padlí anjeli 1

Autor: Lauren Kateová
Rok vydania: 2011
Séria: Padlí anjeli
Ďaľšie diela: 2.diel -Súženie a pokračuje Vášeň(3.) a Vykúpenie(4) a poviedky Zamilovaní anjeli
Počet stán: 302
Žáner: Fantasy
Na Danielovi Grigorim je čosi bolestne známe. Tajomný, uzavretý chlapec pritiahne pozornosť sedemnásťročnej Luce Priceovej hneď v jej prvý deň na internátnej škole Meč a kríž pri meste Savannah. Je jediným svetlým bodom na mieste, kde nie sú dovolené mobilné telefóny, ostatní študenti sú vyšinutí a bezpečnostné kamery ich sledujú na každom kroku.
Daniel však nechce mať s Luce nič spoločné - a dáva jej to jasne najavo. No ona sa nevzdáva. Mládenec ju priťahuje ako svetlo nočného motýľa a Luce musí zistiť, čo pred ňou tak zúfalo skrýva... aj keby ju to malo stáť život. Nebezpečne vzrušujúci a temne romantický triler PÁD je súčasne najúžasnejším príbehom lásky!

Ach jaj.... Veľmi som túžila po tom, aby sa táto séria stala mojou obľúbenou ale nejde to. Zamračený Začiatok knihy je veľmi pútavý, to prostredie a atmosféra na Meči a kríži je správne divná a mrazivá, postavy študentov sú tiež lákadlom- bohužiaľ, len tie vedľajšie. Napríklad taká Arrianne,spolužiačka hlavnej hrdinky Luce, ma upútala hneď na prvých stránkach, má rebelskú osobnosť a je to dosť dobre švihlá baba, ale v knihe sa objavuje len na pár stránkach. Autorka ju dala do úzadia a Luce je skoro stále poboku nudná a nezáživná Penn, ktorá v príbehu veľkú rolu nehrá a je čitateľovi skôr na obtiaž. Ale späť k Luce. Luce je novou študentkou na Meči a kríži, čo bola jej posledná možnosť kam sa ukryť pred minulosťou. Má na krku totiž záhadné úmrtie chlapca, ktorý sa jej páčil.A má schopnosť vidiet- tiene.Niekedy ma privádzala do takého šialenstva, že som pravidelne musela knihu zatvárať, pretože s jej reakciami, citmi, emóciami, myšlienkami sa nedalo miestami vydržať. Boli neopodstatnené a miestami trápne, že keby ste si to naživo predstavili, tak ....si pomyslíte o tom človeku svoje...Mala som s tým štýlom autorky problém, miestami som si vravela, že knihu nedočítam, ale nakoniec som sa premohla. Hlavná dejová línia sa točí okolo Luce a 2 chlapcov, ktorý sa pobijú o jej priazeň- Cama, z ktorého sa na konci vykľuje pekný playboy (na začiatku som myslela že je to tichá voda) a Daniela (sympaťák od prvej chvíle ,čo ukázal Luce )Úžasný ktorý je(POZOR, SPOJLER!) anjelsky krásny a tajomný .No a celý stred knihy sa točí okolo: ,,Čo som mu spravila,že mi ukázal, atď...Čo ma na ňom tak priťahuje....čiže nič zaujímavého, trochu sa to tam zvrtne a až pár kapitol pred koncom sa KONEČNE začne diať niečo, čo vás vtiahne späť do deja.

V konečnom dôsledku ma bavilo asi len prvých 5 a posledné 4 kapitoly z 20tich.Koniec bol zaujímavý,ale pokračovať so sériou nebudem,možno by som si prečítala poslednú knihu Zamilovaní anjeli, kde je viac o Arriane a o jej tajnej láske, ale nateraz dám priestor daľším knihám. Čiže pre mňa slabota, ale mladším ročníkom (13-17rokov) by sa kniha mohla páčiť.

Hodnotenie: Priemer 3/5