RECENZIA: Na sociálnej sieti

19. května 2015 v 18:23 | Marisa
Autor: Eva Martinovčová
Viazanie: brožovná väzba/ paperback
Edícia : Príbehy z kabelky
Ďaľšie diela: Krehký vzťah (pokračovanie)
Počet strán: 126
Anna po nečakanom rozchode s partnerom prepadla četovaniu v nádeji, že nájde spriaznenú dušu. Na sociálnej sieti spoznala muža - vzdelaného, vzrušujúceho, ale so zatajenou identitou. Vďaka nemu sa Anna mení z racionálnej manažérky na trpezlivú, tolerantnú a vášnivú ženu.
Na sociálnej sieti je príbeh o hľadaní lásky, životných hodnôt aj o nájdení samej seba, plný bolesti, túžby, vášne a erotiky. Príbeh o tom, ako dlho a ťažko sa rodil vzťah dvoch ľudí poznačených minulosťou. Anna je napokon šťastná, no pochybnosti zostávajú. Podarí sa jej zmieriť s tým, že Ezop trávi čas s neznámymi ženami na sociálnej sieti? Je muž, ktorého miluje, pre ňu naozaj ten pravý?

Viete ako sa hovorí, že v každej rodine je jedna čierna ovca? Presne tak by som nazvala túto knihu. Čiernou ovcou celej tejto edície. Po dočítaní som mala veľmi zmiešané pocity. Nevedela som knihu zhodnotiť,ale mala som po zvyšok dňa depresiu, preto som nakukla do komentárov na rôznych portáloch a prečítala som si zopár z nich. Všetky čo som našla knihu označili za nudný, zlý, trápny brak a ešte sa nechutne vyjadrovali na adresu autorky. Tak som si povedala, že skúsim napísať slušnú recenziu, nech trošku rozvírim mútne vody a vyvediem ľudí z omylu. Táto kniha je ako zrkadlo položené na tácke- nahnete sa k nemu a uvidíte realitu takú, aká v dnešnom modernom povrchnom svete je. Materíalnu, krutú, bolestivú, miestami zvrátenú a hlavne osamelú realitu vzťahov, ktoré začínajú RP-čkou (ja viem, že sa takto našli aj páry, ktoré sú šťastné doteraz, ale o nich táto kniha nie je, so don´t be a hater).
Knižka má depresívny a silný začiatok, ktorý vás okamžite vtiahne do deja. Anna, 50tnička prežila krásny vzťah s mužom, ktorý skončil a jej sa zrútil svet, no stále márne dúfala a čakala, že sa raz ešte vráti. Útechu a nových mužov začne hľadať na sociálnych sieťach a teda dopracuje sa ku všelijakým indivíduám od tých najnudnejších až po riadne šibnutého fetišistu a potom krásneho šarmantného Ezopa, ktorý akoby žil 2 životy a nevie sa rozhodnúť ktorý skončí a ktorý začať žiť. Klasika- z blata do kaluže- a preto ako čitateľ máte čoraz väščí pocit beznádeje a zmocní sa vás pocit,ktorý trvá od začiatku až do konca poslednej stránky, že na svete neexistujú už viac galantní a slušní muži, ktorí chcú rodinu a manželstvo. Koniec zostane otvorený a vy ste po prečítaní zrelí na pohárik (alebo celú fľašu) aby ste nepríjemný pocit vyhnali z hlavy. Vzťah s "možno tým pravým" je ďalej rozpitvaný v daľšej autorkinej knihe Krehký vzťah. Pre svoje duševné zdravie si pokračovanie tohto príbehu už nedočítam, ale musím uznať, že aj to je výkon vyvolať takýto silný pocit po prečítaní. Žiaľ, nie som fanúšik depresívnych dejov, iba ak skončia happy-endom, no tu sa dočkáte otvoreného konca a to ja nemusím, preto moje hodnotenie je len 2 listy z 5, ale to neznamená, že napríklad vám sa nebude páčiť.

Knihu si môžete momentálne zakúpiť v akcii za 1 euro TU.