RECENZIA: Rubina lyžička

4. května 2015 v 8:38 | Marisa

Autor: Anna Lawrence- Pietroniová
Rok Vydania: 2010
Ďaľšie diela: zatiaľ nie sú
Počet strán: 406
Žáner: Súčasný román
Keď do dverí obchodíka so smaženými rybami vstúpi neznáma bielovlasá žena v sukni pošitej zrkadielkami, trinásťročná Ruby beznádejne podľahne jej čaru. Isa Flyová pochádza z morského pobrežia, kde na rozdiel od Rubinho rodného Cradle Cross je vzduch čistý a vonia soľou. Cradle Cross, to sú len továrne, kováčske vyhne a spleť špinavých kanálov, ktorá spája mestečko s okolitým svetom. Isa prichádza hľadať nezvestnú nevlastnú sestru a Ruby jej ochotne pomáha v pátraní v nádeji, že za odmenu ju Isa vezme k moru. Miestne vojnové vdovy a matky, ktoré smútia za stratenými synmi, však na cudzinku zazerajú a nepáči sa im, že Ruby k nej tak prilipla.

Ruby sa nedá zastrašiť mienkou mestečka. Odvahu jej dodáva aj maličká lyžička pre šťastie, ktorú dostala od tajomnej neznámej. Zoznámi Isu s Trudou Blickovou, ktorá len pred dvoma týždňami zdedila rodinnú továreň na gombíky. Fabrika sa však ocitla na pokraji krachu a Truda je nútená obmedziť výrobu. V mestečku hrozí vzbura a miestni sa nazdávajú, že za všetky pohromy, ktoré ich stíhajú, je zodpovedná práve Isa. Ruby sa postaví na stranu Isy a Trudy proti celému Cradle Cross. Následky nedajú na seba dlho čakať..."

Krásny obal tejto knižky ma donútil k jej nákupu ....a nielen to! Krásna anotácia mi navodila dojem, že pod obalom sa bude skrývať pekný až čarovný príbeh. A naozaj je tomu tak, avšak kým sa dostanete k tomu očarujúcemu,niekoľko krát sa rozhodnete knihu odložiť, pretože vás použité príliš dlhé vety unudia na smrť, zistíte, že neviete o čom bol celý predchádzajúci odstavec a musíte si ho prečítať od znova. Keby ste vety skrátili, vynechali nepotrebné častice, knižka by bola o dobrých 100 stánok tenšia a mala by potrebný grading pre ten napínavý koniec. Bez toho by som to prirovnala k EKG stupnici čo je 300 strán v rovine a posledných 100 skáče ako divá. Zato musím pochváliť, že tých úvodných 300 vám verne predstaví krásne prostredie Anglického vidieku po vojne, domácich poverčivých obyvateľov, Rubinu rodinu-nerodinu a do poslednej chvíle si nebudete vedieť urobiť názor na to, kto je záporný hrdina príbehu.Postavy sú netypické a originálne, stretnete Trasľavú Em, ktorá je na slabomyseľnú babičku pekné číslo a vie zburcovať vzburu v celej dedine pre akúsi domnienku, že sa k nim votrela čarodejnica. Isa zostáva záhadou do poslednej chvíle, až Rubina stará mama odkryje rúšku tajomsta nad ich rodinnou históriou a spustí obrovskú lavínu, ktorá vás ku stánkam priklincuje a nedá vám pokoja. Vďaka tomuto si to kniha u mňa polepšila, ten záver je krásny a nečakaný, ak knihu plánujete pridať do svojej zbierky,moja rada je, nenechajte sa odradiť pomalým dejom knihy, určite sa k nej vrátite minimálne ešte raz.

Hodnotím 4/5