Červen 2015

RECENZIA: Úteky

27. června 2015 v 12:31 | Marisa

Autor: Zuzana Šedá
Ďaľšie diela: zatiaľ nie
Počet strán: 224
Oficiálna anotácia:Vysokoškoláčka Tereza chce pôsobiť bohémsky bezstarostne. Touto hrou nechce oklamať len svoje okolie, ale predovšetkým seba. Miluje spolužiaka Šimona, ktorý však svoju pozornosť venuje viacerým dievčatám. Keď to Tereza zistí, je už neskoro. Bolesť zo sklamania by možno časom pominula a Tereza by si z mysle vygumovala minulosť. Vzťah so Šimonom však nezostal bez následkov a Tereza je postavená pred vážne rozhodnutie, pred ktorým sa ujsť nedá. V ťažkých chvíľach je jej oporou Leo - spolubývajúci a zároveň priateľ z detstva. Paradoxne je aj takmer jediným spojením s minulosťou, pred ktorou sa Tereza snaží uniknúť. Leo pozná jej desivé tajomstvo a tým je s ňou pevne zviazaný. Pomáha jej z pocitu povinnosti alebo ju miluje? Podarí sa Tereze vyrovnať so spomienkami, ktoré sa neodbytne derú na povrch? Dokáže prijať vlastný život taký, aký je, a prestane pred ním utekať?
VEDIKT:
Pani spisovateľka je veľmi talentovaná rozprávačka. Jej príbeh o vysokoškoláčke Tereze vás pohltí od začiatku do konca. Cca prvých 20 strán má veľmi pomalý rozbeh, ale potom je to už ok. Tereza je silná mladá dievčina, z ktorej sa priamo pred vašimi očami stáva žena- matka. Jej spolužiak totiž zanechá Tereze po jednej spoločnej noci pamiatku na celý život, čo študentke otrasie temnými spomienkami z minulosti, neistou prítomnosťou aj budúcnosťou. Príbeh je rozprávaný z pohľadu hlavnej hrdinky, takže máte pocit, ako by ste materstvo prežívali s ňou. Jej kamarát z detstva Leo, prezývaný Levík, jej je oporou aj v tejto situácií a dozvieme sa , koľkým skúškam ich kamarátstvo muselo čeliť a čo ich spája. Dramatický silný príbeh dievčaťa, ktoré muselo za 9 mesiacov dospieť aby sa mohla stať matkou, príbeh pevného priateľstva medzi chlapcom a dievčaťom, akých je vo svete len veľmi málo, a ktoré napriek ťažkým škúškam odolá aj zubom času a možno raz prerastie aj v niečo viac.Odporúčam aj mladým dievčatám, nech vedia ako neplánované tehotentvo zakýva v dobrom aj zlom životom mladého človeka.

HODNOTENIE: 4 z 5!

Filmy na leto 2015 I.

22. června 2015 v 12:00 | Marisa |  Filmy
Ahojte, ak máte radi piatkové večery (alebo akékoľvek večery) strávené pri dobrom filme a tie posledné nestáli za veľa, lebo film bol taký nudný, že ste si pošas jeho premietania všimli, že treba už utrieť prach, vyprať záclony, na strope máte veľa pavučín a oh, tamto bude asi fľak od pretečeného potrubia a susedia si užívajú sex a myslia si, že vďaka vypeckovanej hlasitosti ich nepočujete, tak práve pre vás mám tento článok. Filmy, ktoré vám odporúčam sú vynikajúce, každý si nájde ten svoj a dúfam, že zaženú letnú nudu. No a potom sa dúfam podelíte o to, či sa vám páčili alebo nie.

Chappie

Túto punkovú sci-fi "rozprávku" treba jednoducho vidieť. Už len preto, že máte možnosť vidieť prvýkrát na plátne hviezdy juhoafrickej kapely Die Antwood, Ninju a Yolandi Visser, ktorá skôr ako svojim spevom vás okúzli svojím mimozemským vzhľadom a roztomilým prízvukom s úžasným počítačovým hlasom. To všetko v zaprášenom a drsnom pouličnom svete.O čo vlastne ide? Budúcnosť za rok. Policajné sily využívajú na boj s kriminalitou nový vynález- titanových robotov, ktorí účinne plienia výplodky zla. To ale nehrá do kariet pouličným drogovým gangom a keď jeden drogový boss chce poriadne mastné odškodné,musia fetky vymyslieť plán. Podarí sa im uniesť konštruktéra a s jeho pomocou stvoria robota s ozajtnou dušou- nevinnou ako čerstvo narodené dieťa, ktoré má za 5 dní byť gangsterom jak sa patrí, aby zachránil palice trom drogovým dílerom. Neznie to už teraz dobre? Okrem toho máte možnosť vidieť Hugha Jackmana konečne v zápornej úlohe a záchrana sveta leží na pleciach jedného milionára z chatrče (Dev Patel) a najväčšieho sympoša z kovu od čias Wall-iho.

Fakjú, pane učiteli

Zeki Müller je klasický pouličný zlodej, ktorí len čo vytiahne päty z lochu, snaží sa dostať svoj zakopaný poklad z lúpeže späť. Problém ale je, že na onom pozemku postavili školu a bez kľúča nie je možné dostať svoje tažko ulúpené prachy von. Čo sa stane keď kriminálnik vezme pracovné miesto učiteľa na gympli? Rozhodne to otrasie všetkými učebnými osnovami, osvečenými postupmi a vlastne aj celým učiteľským zborom. No a najmä naivným pubertiakom sa dostane poriadna dávka školy života z ulice! Ako to nakoniec dopadne? Vychová Zeki vlastnú triedu zlodejov alebo deti sršiace hormónami zrovnajú kriminálnika do laty? Nenechajte si ujsť!

Hystéria-vrtěti ženou

Že neviete ako vznikol prvý vibrátor? A vedeli ste že bol používaný ako pomôcka na liečbu hystérie? Všetko o tom sa môžete dozvedieť prostredníctvom tejto trochu uletenej romantickej komédie, ktorá ale bola natočená podľa skutočných udalostí. Hahaha, zábava zaručená, i keď pod rúškou anglického humoru. GOD SAVE THE QUEEN!

REZISTENCIA

Knihu som nečítala ale viem, že film sa odvíja inak, čo verných knižných fanúšikov asi sklame, ale mňa milo prekvapil. Po nemastnom-neslanom prvom diely som bola počas druhého dielu prikovaná k stoličke od začiatku do konca a koniec bol prosto naj naj naj! Už dlho ma žiadny film takto neprekvapil a celá seria si u mňa šplhla. Neviem sa dočkať pokračovania!

MaD MaX

Hollywood sa oficiálne zbláznil! Resp. prišiel na chuť bláznom! Upozorňujem, nevidela som žiadne predchádzajúce diely a dosť som prvým 20 minútam nerozumela, ale prišla som na chuť! Krv, piesok, oheň, adrenalín!!! Odporúčam film pozrieť v najväčsej nude a keď je pod mrakom, inak hrozí z horúčavy kolaps!

Príjemné sledovanie, uvidíme sa pri daľšom diely!

RECENZIA:Komix: Kústek 1 - Velké kraví dostihy 2.časť

20. června 2015 v 15:06 | Marisa

Autor: Jeff Smith
Vydavateľstvo: Crew
Viazanie: paperback veľký
Ďaľšie diela: u nás len Kústek,ďaľšie tu: KLIK
Počet strán: 130
Ilustrácie: čiernobiele
Mix Pána prstenů a animovaných filmů od Pixaru - tak by se dal popsat legendární fantasy epos Kůstek. Zavede vás do světa, který je plný prapodivných bytostí - věčně hladových krysáků, bojových včel, obřích rudých draků (s doutníkem) a agresivních babiček. Do světa krásného i nebezpečného. Příběh začíná úprkem tří podivných bytostí z rodného města, pokračuje závodem krav a končí bojem o osud světa s tajemným Pánem kobylek a jeho hordami. Je tu všechno, co má klasické fantasy mít (možná až na ten závod krav), jen ti hrdinové jsou na klasické fantasy tak trochu... zvláštní.

Druhé pokračovanie prvého dielu komixu Kústek je proste krásna bodka nad 5 hviezdičkovým príbehom. Ferdo Kústek bojuje s nevyjadrenými citmi k Trnke, Podfo sa snaží podvodom olúpiť dedinu bez peňazí a babča Ben na kravích dostihoch sa snaží dokázať všetkým "neveriacim ", že aj napriek pokročilému veku zabehne 10 kilometrov a dá všetkým kravám na "bendžo" s prehľadom. Okrem toho Trnke sa sníva rovnaký tajomný sen. A čo draky? Je to len báchorka alebo Lucius s babčou niečo pred Trnkou taja? A podarí sa roztomilým smradlavým krysákom konečne spraviť si z kústkov ich milované "zapekánky"? Všetky odpovede pretkané humorom od majstra dialógov sa dozviete práve tu.
Toto pokračovanie ma nadchlo pre zvyšok série, po ktorej budem odteraz pátrať. Príbeh plný irónie a fantasy postavičiek ako z večeníčka jednoducho musím mať vo svojom živote. Nebyť časopisu Pevnost, v ktorom obidve časti prvého dielu vyšli (s prílohou Kústek-Velký kraví dostihy je ešte stále v predaji), asi by som na tento výborný komix nikdy nenarazila. Čiže odteraz som poctivým odberateľom nielen tohto časopisu, ale aj fanúšikom Kústka!

Tento diel si zaslúži opäť plné hodnotenie 5 čerstvých zelených listov z 5!Prečo? Lebo Kústka potrebujete!!!

RECENZIA: Vínne mušky

18. června 2015 v 12:12 | Marisa

Autor: Ivana Lacková
Rok Vydania: 2012
Viazanie: brožovná väzba/ paperback
Edícia : Príbehy z kabelky
Ďaľšie diela: Zametanie vody,Horúco, miláčik (Goronce, moj druogi)
Počet strán: 207
O svojej novej knihe Vínne mušky autorka hovorí, že jej zámerom bolo ponúknuť čitateľovi príbeh o najväčšom umení - o schopnosti milovať ľudí okolo nás. Príbeh Magdy zúfalo oživujúcej lásku k mužovi svojho života a súčasne zo žiarlivosti zabíjajúcej v sebe cit k sestre dokazuje, ako často podceňujeme medziľudské vzťahy, a tým si ubližujeme. Nenávisť nás ničí, láska posúva. Jednoduché a účinné. Hrdinka príbehu zažíva vášeň aj odmietanie, nenávisť aj nezmazateľný pocit viny, zúfalstvo a tiež nádej. Ale nádej prichádza-neprichádza až na konci... Nádej totiž sama osebe neexistuje. Len si ju vytvárame.
Hlavná hrdinka Magda má na prvý pohľad pokojný život a ako skoro každá vydatá žena, rieši svoju svokru, problémy s váhou, svoju pubertou mlátenú dcéru,potenciu svojho manžela atď. Okrem toho ju ničí jej krásna sestra, po ktorej poškuľuje jej manžel a nevie sa svojej žiarlivosti zbaviť. Všetko ale zmení autonehoda. Výčitky s ktorými sa odvtedy potýka ju ťahajú ku dnu a menia jej život na nepoznanie.
Krásne čítanie! Napriek ťažkej udalosti, ktorá hrdinkou zmieta do poslednej strany som sa veľakrát nahlas zasmiala pri ironických poznámkach hrdinkinho manžela alebo jej samej. Kniha je toťiž písaná z pohľadov. Magdinho, jej manžela a z pohľadu autorky. Kniha sa číta úplne sama, do deja sa dá vcítiť a máte pocit, že sa to všetko deje vám. Škoda len, že nie je kniha dlhšia,dejová linka skončila skôr, než by som si želala, ale s tým nič nespravím. Jediné mínus je otvorený koniec, pretože pre mňa je to ako tápanie v temnotách ale to prekáža asi len mne. Verím, že veľa čitateľov si knihu obľúbi a prečíta ešte niekoľko krát, je to skvelé oddychové čítanie!
HODNOTENIE: 4,5 z 5.

Plán na JÚN

17. června 2015 v 14:32 | Marisa |  Čitateľský diár

Zhrnutie za MÁJ

17. června 2015 v 14:23 | Marisa |  Čitateľský diár
Júúúúj, tento mesiac bol strašný fail hneď z viacerých dôvodov:
1. Jediná kniha, ktorú som si naozaj vychutnala a veľmi sa mi páčila, bol komix Kústek.
2.Poslednú motivačnú knihu som odkladala dva týždne a nič som počas nich nečítala. Zato som stihla pozrieť niekoľko filmov a chystám minimálne 2 články s filmovými typmi na leto.
Tým pádom, že som to odkladala, sa to pretiahlo aj na jún.
3. V júni som plánovala prečítať aspoň 8-10 kníh, nie ako tradične 5 za mesiac. Z dôvodu 2 to nebolo časovo možné, a tak v júni bude len 5 kníh, ale zato 5 recenzíí + filmové tipy.

Prečítané knihy:

Kústek 1 - Útěk z Kústkova: RECENZIA
Na sociálnej sieti: RECENZIA
Fantastické zvery a ich výskyt: RECENZIA
Cesta k novým pocitom: RECENZIA
Tisíc a jedna noc 2.zväzok: (neskôr recenzia celej série)

RECENZIA: Cesta k novým pocitom

16. června 2015 v 13:36 | Marisa

Autor: Thérese Jacobs-Stewartová
Vydavateľstvo: Columbus
Rok Vydania: 2006
Viazanie: brožovná väzba
Žáner: motivačná literatúra
Počet strán: 278
Kniha Cesta k novým pocitom ukazuje smer, ktorý v sebe kombinuje nové vedecké poznatky o fungovaní ľudského mozgu so starou spirituálnou múdrosťou. Prostredníctvom tejto knihy sa zoznámite s ľahko dostupnými technikami, ktoré vás dovedú k hlbšiemu pochopeniu vzťahov s ďalšími ľuďmi. Neoddeliteľnou súčasťou tejto knihy sú cvičenia založené na posledných vedeckých objavoch.
Staroveká múdrosť, ktorú táto kniha obsahuje, mení najhlbšiu podstatu nášho vnútra, preto sa preajví v každej oblasti nášho života.
Táto kniha je vhodná pre každého z vás, kto cíti nepokoj a ťažko sa sústredí, kto žije v strese, pretože je pod tlakom, kto veľa komunikuje so svojimi kolegami, kto túži po hlbšom vzťahu s partnerom alebo partnerkou, kto túži stať sa lepším rodičom alebo pre toho, kto pátra po hlbšj životnej múdrosti.
Táto kniha je veľmi vhodná pre ľudí, ktorí s motivačnou literatúrou ešte len začínajú. Pre skúsenejších čitateľov bude mať tiež svoje čaro ale budú sa im niektoré veci opakovaľ a možno ich sklame v tom, ze nic nové a revolucné neprináša a nedá im toľko. V knihe je množstvo meditačných cvičení, ktoré vás budú sprevádzať od začiatku až do konca knihy a pomôžu vám v prvom rade upokojiť sa a postupom času zvládnuť stres a nezvládateľne situácie. Kniha sa opiera o známe fakty z východného učenia ale doplňuje ich aj príkladmi z toho západného.Je to pekné dielko, pomohlo mi naučiť sa tú najzákladnejšiu metódu meditovania, ale čítať ju bolo niekedy nuda a odborné výrazy (aj tých málo čo tam je si u čitateľov sympatie nenájdu). Túto knihu si kúpte, ak chcete návod, s ktorým sa chcete učiť postupne a pomaly a vytrvalo ako zvládať medziľudské vztahy, nevyspytateľné nalády a psychické zaťaženie. Je to kniha,s ktorou treba pracovat dni, týždne aj mesiace a každý deň opakovať jednotlivé meditačné cvičenia. Ak hľadáte niečo jednorázové, toto to nie je.

HODNOTENIE: 3 z 5.

Kniha je dostupná v sieti kníhkupectiev za akciovú cenu 2,99 eur.