RECENZIA:Komix: Kústek 1 - Velké kraví dostihy 2.časť

Autor: Jeff Smith
Vydavateľstvo: Crew
Viazanie: paperback veľký
Ďaľšie diela: u nás len Kústek,ďaľšie tu: KLIK
Počet strán: 130
Ilustrácie: čiernobiele
Mix Pána prstenů a animovaných filmů od Pixaru - tak by se dal popsat legendární fantasy epos Kůstek. Zavede vás do světa, který je plný prapodivných bytostí - věčně hladových krysáků, bojových včel, obřích rudých draků (s doutníkem) a agresivních babiček. Do světa krásného i nebezpečného. Příběh začíná úprkem tří podivných bytostí z rodného města, pokračuje závodem krav a končí bojem o osud světa s tajemným Pánem kobylek a jeho hordami. Je tu všechno, co má klasické fantasy mít (možná až na ten závod krav), jen ti hrdinové jsou na klasické fantasy tak trochu... zvláštní.

Druhé pokračovanie prvého dielu komixu Kústek je proste krásna bodka nad 5 hviezdičkovým príbehom. Ferdo Kústek bojuje s nevyjadrenými citmi k Trnke, Podfo sa snaží podvodom olúpiť dedinu bez peňazí a babča Ben na kravích dostihoch sa snaží dokázať všetkým "neveriacim ", že aj napriek pokročilému veku zabehne 10 kilometrov a dá všetkým kravám na "bendžo" s prehľadom. Okrem toho Trnke sa sníva rovnaký tajomný sen. A čo draky? Je to len báchorka alebo Lucius s babčou niečo pred Trnkou taja? A podarí sa roztomilým smradlavým krysákom konečne spraviť si z kústkov ich milované "zapekánky"? Všetky odpovede pretkané humorom od majstra dialógov sa dozviete práve tu.
Toto pokračovanie ma nadchlo pre zvyšok série, po ktorej budem odteraz pátrať. Príbeh plný irónie a fantasy postavičiek ako z večeníčka jednoducho musím mať vo svojom živote. Nebyť časopisu Pevnost, v ktorom obidve časti prvého dielu vyšli (s prílohou Kústek-Velký kraví dostihy je ešte stále v predaji), asi by som na tento výborný komix nikdy nenarazila. Čiže odteraz som poctivým odberateľom nielen tohto časopisu, ale aj fanúšikom Kústka!

Tento diel si zaslúži opäť plné hodnotenie 5 čerstvých zelených listov z 5!Prečo? Lebo Kústka potrebujete!!!