RECENZIA: Úteky

27. června 2015 v 12:31 | Marisa

Autor: Zuzana Šedá
Ďaľšie diela: zatiaľ nie
Počet strán: 224
Oficiálna anotácia:Vysokoškoláčka Tereza chce pôsobiť bohémsky bezstarostne. Touto hrou nechce oklamať len svoje okolie, ale predovšetkým seba. Miluje spolužiaka Šimona, ktorý však svoju pozornosť venuje viacerým dievčatám. Keď to Tereza zistí, je už neskoro. Bolesť zo sklamania by možno časom pominula a Tereza by si z mysle vygumovala minulosť. Vzťah so Šimonom však nezostal bez následkov a Tereza je postavená pred vážne rozhodnutie, pred ktorým sa ujsť nedá. V ťažkých chvíľach je jej oporou Leo - spolubývajúci a zároveň priateľ z detstva. Paradoxne je aj takmer jediným spojením s minulosťou, pred ktorou sa Tereza snaží uniknúť. Leo pozná jej desivé tajomstvo a tým je s ňou pevne zviazaný. Pomáha jej z pocitu povinnosti alebo ju miluje? Podarí sa Tereze vyrovnať so spomienkami, ktoré sa neodbytne derú na povrch? Dokáže prijať vlastný život taký, aký je, a prestane pred ním utekať?
VEDIKT:
Pani spisovateľka je veľmi talentovaná rozprávačka. Jej príbeh o vysokoškoláčke Tereze vás pohltí od začiatku do konca. Cca prvých 20 strán má veľmi pomalý rozbeh, ale potom je to už ok. Tereza je silná mladá dievčina, z ktorej sa priamo pred vašimi očami stáva žena- matka. Jej spolužiak totiž zanechá Tereze po jednej spoločnej noci pamiatku na celý život, čo študentke otrasie temnými spomienkami z minulosti, neistou prítomnosťou aj budúcnosťou. Príbeh je rozprávaný z pohľadu hlavnej hrdinky, takže máte pocit, ako by ste materstvo prežívali s ňou. Jej kamarát z detstva Leo, prezývaný Levík, jej je oporou aj v tejto situácií a dozvieme sa , koľkým skúškam ich kamarátstvo muselo čeliť a čo ich spája. Dramatický silný príbeh dievčaťa, ktoré muselo za 9 mesiacov dospieť aby sa mohla stať matkou, príbeh pevného priateľstva medzi chlapcom a dievčaťom, akých je vo svete len veľmi málo, a ktoré napriek ťažkým škúškam odolá aj zubom času a možno raz prerastie aj v niečo viac.Odporúčam aj mladým dievčatám, nech vedia ako neplánované tehotentvo zakýva v dobrom aj zlom životom mladého človeka.

HODNOTENIE: 4 z 5!