RECENZIA: Vínne mušky

Autor: Ivana Lacková
Rok Vydania: 2012
Viazanie: brožovná väzba/ paperback
Edícia : Príbehy z kabelky
Ďaľšie diela: Zametanie vody,Horúco, miláčik (Goronce, moj druogi)
Počet strán: 207
O svojej novej knihe Vínne mušky autorka hovorí, že jej zámerom bolo ponúknuť čitateľovi príbeh o najväčšom umení - o schopnosti milovať ľudí okolo nás. Príbeh Magdy zúfalo oživujúcej lásku k mužovi svojho života a súčasne zo žiarlivosti zabíjajúcej v sebe cit k sestre dokazuje, ako často podceňujeme medziľudské vzťahy, a tým si ubližujeme. Nenávisť nás ničí, láska posúva. Jednoduché a účinné. Hrdinka príbehu zažíva vášeň aj odmietanie, nenávisť aj nezmazateľný pocit viny, zúfalstvo a tiež nádej. Ale nádej prichádza-neprichádza až na konci... Nádej totiž sama osebe neexistuje. Len si ju vytvárame.
Hlavná hrdinka Magda má na prvý pohľad pokojný život a ako skoro každá vydatá žena, rieši svoju svokru, problémy s váhou, svoju pubertou mlátenú dcéru,potenciu svojho manžela atď. Okrem toho ju ničí jej krásna sestra, po ktorej poškuľuje jej manžel a nevie sa svojej žiarlivosti zbaviť. Všetko ale zmení autonehoda. Výčitky s ktorými sa odvtedy potýka ju ťahajú ku dnu a menia jej život na nepoznanie.
Krásne čítanie! Napriek ťažkej udalosti, ktorá hrdinkou zmieta do poslednej strany som sa veľakrát nahlas zasmiala pri ironických poznámkach hrdinkinho manžela alebo jej samej. Kniha je toťiž písaná z pohľadov. Magdinho, jej manžela a z pohľadu autorky. Kniha sa číta úplne sama, do deja sa dá vcítiť a máte pocit, že sa to všetko deje vám. Škoda len, že nie je kniha dlhšia,dejová linka skončila skôr, než by som si želala, ale s tým nič nespravím. Jediné mínus je otvorený koniec, pretože pre mňa je to ako tápanie v temnotách ale to prekáža asi len mne. Verím, že veľa čitateľov si knihu obľúbi a prečíta ešte niekoľko krát, je to skvelé oddychové čítanie!
HODNOTENIE: 4,5 z 5.