RECENZIA: Fablehaven 1- Čaroles

Séria: Fablehaven- 5 kníh
Vydavateľstvo: Fortuna libri
Rok Vydania: 2011
Ďaľšie diela: ZOZNAM TU
Počet strán: 348
Pokračovanie: Fablehaven 2- východ večenice
Nikto, kto vojde, neodíde nezmenený. Kto vstúpi bez pozvania, premení sa na kameň. Stáročia boli čarovné bytosti zhromažďované v ukrytej rezervácii nazvanej Čaroles, aby sa zabránilo ich vyhubeniu. Je to jedna z posledných pevností ozajstnej mágie.
Očarujúce? Jednoznačne.
Vzrušujúce? Nepochybne.
Bezpečné? Skôr naopak...
Kendra a jej brat Seth nevedia, že ich starý otec je správca Čarolesa. Prastaré zákony udržiavajú v lesoch ukrytých za vstupnou bránou rezervácie poriadok medzi chamtivými trolmi, nezbednými satyrmi, zlomyseľnými bosorkami, skazenými škriatkami a závistlivými vílami. Keď však Kendra a jej brat Seth porušia pravidlá, oslobodia sa mocné sily zla a súrodenci musia čeliť najväčšej výzve svojho života, aby zachránili svoju rodinu, Čaroles a možno aj celý svet.

POZOR,môže obsahovať spolery!
Od knihy som očakávala poriadne veľa. Chcela som v nej nájsť všetky príšerné obludy, zábavné strašidlá, morské víly a nejaké to dobrdružstvo s nimi atď. Dostala som 94 % toho, zvyšok dúfam, že bude v ďaľších dieloch. Hlavné postavy Kendra -14 rokov a Seth-11 rokov sú odkázaní na opateru starých rodičov, pretože rodičia sa vydali na plavbu po mori. Starý otec od nich chce jediné- aby dodržiavali zvlášte pravidlá a obmedzenia a neopúšťali pozemok.Nikto z nich totiž nevie, že je správcom Čarolesa- rezervácie na ochranu kúzelných tvorov. Táto postava mi často v príbehu liezla na nervy. Je to totiž (aspoň na začiatku) ovládaním posadnutý starý suchár a klamár a vôbec nesympatický tvor v príbehu (čo sa členov rodiny týka). Ďalej sa stretávame s ,,tetou" Lenou, ktorá má zaujímavú minulosť, Kendrou a Sethom- neznesiteľným spratkom ( tj. čisto môj subjektívny názor), ktorý spôsobí väčšinu problémov (ak nie všetky). Blíži sa totiž Svätojánska noc, kedy všetky príšery v Čarolese vychádzajú von a ľudia majú zakázané vychádzať von a dokonca pozrieť sa aj von z okna! Lenže ako to v hrdinských príbehoch býva, niečo sa musí pos*ať, aby mohla show pokračovať. Sily zla sa budú snažiť ovládnuť Čaroles, ale keď máte na svojej strane armádu víl, kúzelnú sliepku, najádu a kravu väčšiu než Tádž Mahal, no máte sa na čo tešiť. V každom prípade, je to písané štýlo pre tínedžerov (13-16 cca), takže každý tomu musí prísť na chuť, ja som sa na začiatku málinko nudila, potom sa to trochu rozbehlo, ale stále to malo pomalší priebeh. Mne táto ochutnávka nestačila, musím si prečítať aspoň ešte jeden diel! Za slabší rozbeh však 4,5 z 5 Nevinný.

Najlacnejšie momentálne kúpite 1.diel v TOMTO E-SHOPE.