RECENZIA: Fajky

4. července 2015 v 17:18 | Marisa

Autor: Iľja Erenburg
Rok Vydania: 2007
Ďaľšie diela: Ľudia, roky, život
Počet strán:180
Edícia: ODEON
Oficiálna anotácia:Kto má rád skvelý príbeh vyrozprávaný s jemným humorom istotne siahne po vtipných poviedkach, ktoré zjednocuje fajka. Iľja Erenburg si vybral fajku ako "hrdinku" len preto, aby cez jej osud vyrozprával príbehy ľudí, žijúcich v rozličných kútoch Zeme. So zhovievavým úsmevom sleduje nemožného, rozmaznaného belgického milionára, ktorý nechápe správanie nahých čiernych divochov. A oni zasa nerozumejú jemu. Čitateľ sa skrúca od smiechu, keď číta poviedku o solúnskom starinárovi, hoci starý Žid zomiera a na smrteľnom lôžku udeľuje ponaučenia svojim synom. Pri iných poviedkach sa zasa oko čitateľa zaleskne od slzy súcitu.
,,Brilantné poviedky skvelého rozprávača", ako sa píše na obale, je skutočne pravdivý slogan.Autor ponúka v tejto tenkej knižke 13 krátkych príbehov, od úsmevných, dramatických, kontroverzných, ironických až po smutné a dojemné a možno aj pravdivé. Pán spisovateľ je vášnivý zberateľ fajok. Napísať o nich knihu, to nenapadne hocikoho. A napísať ju o ľuďoch, ktorým patrila pred tým, než sa jemu dostali do rúk, bol brilantný nápad. 13 poviedok- ak si ich nezamilujete všetky, nájde si každý aspoň 3 obľúbené a tie ostatné sa mu budú aspoň páčiť. Ja ich mám rovno 6! Ak máte možnosť si túto knihu aspoň požičať, alebo aj kúpiť, verte mi, neoľutujete! Nedržala som žiadnu knihu,ktorá by mi po prečítaní 13 kapitol/poviedok nespríjemnila deň.
Takže moje hodnotenie je 5 z 5! A táto knižka má u mňa rozhodne čestné miesto v knižnici.