RECENZIA: Ríša temnoty 1- Tajomstvá upírov

Autor: L.J.Smith
Vydavateľstvo: Fragment
Rok Vydania: 2012
Ďaľšie diela: Upírske denníky, Stefanove denníky, Temné vízie, Tajný kruh...
Počet strán:247
Séria: Ríša tenoty
Sedemnásťročná stredoškoláčka Poppy sa dozvedá, že trpí rakovinou slinivky brušnej a zostáva jej pár týždňov života. Musí sa zmieriť s ortieľom neúprosnej diagnózy alebo existuje možnosť záchrany? James, Poppin priateľ, ktorý ju tajne miluje, jej ponúkne nesmrteľnú existenciu v Ríši temnoty.
Zákon Ríše temnoty je absolútne jasný: ľudia sa nikdy nesmú dozvedieť, že ríša existuje, a jej príslušníci sa nesmú zamilovať do človeka. Porušenie zákona má strašné následky.

Prvý diel ságy z Ríše temnoty je dôstojná úvodná ochutnávka. Neprekvapí napätim ani akciou, no ponúkne príbeh dvoch kamarátov - Poppy a Jamesa. Poppy je školáčka, ktorej sa práve začali prázdniny. Už itý čas ju trápia zvláštne bolesti, no snaží sa tomu nevenovať pozornosť. Keď sa však dozvie správu, že zomiera a na pomoc modernej medicíny je neskoro, kamarát James sa rozhodne porušiť zákon - povie Poppy, že je tu aj iná možnosť okrem bolestivého a pomalého zomierania.
Celý príbeh je pekne napísaný. Kniha vás vtiahne do deja, zaujíma vás čo sa stane na daľšej strane, no je to celé také čajíčkové. Tri štvrtiny knihy trvá, kým sa Poppy premení na upírku a po celý ten čas je v nemocnici. Jej brat Phil z duše neznáša Jamesa a snaží sa mu zabrániť stýkať sa so sestrou, čo celú situáciu komplikuje. Koniec je trošku gýčovitý a presladený a na to, že sa James a Poppy ľúbia, ich to k sebe veľmi nepriťahuje (no vážne, aspoň jednu pusu by si mohli dať). Na druhej strane, možno autorka chce takto vplývať na tínedžerov a objasniť im čaro celibátu- no hate Úžasný. Tak zhrnutie na záver, povedala by som, že pre mladšie ročníky je to parádne čítanie, pre starších trochu klišé a nuda, ale možno ďaľší diel (už s inými postavami) ma vyvedie z omylu. Tak uvidíme. Za mňa zatiaľ 3,5 z 5.