RECENZIA: Fablehaven 2- Východ Večernice

Vydavateľstvo: Fortuna libri
Rok Vydania: 2011
Ďaľšie diela: ZOZNAM TU
U nás vyšlo:Zatiaľ len séria Fablehaven a Spirit animals
Počet strán: 443
Pokračovanie: Fablehaven 3- Epidémia tieňov
Ďalšie pokračovanie fantasy knihy Fablehaven prináša podmanivý príbeh, ktorý vás prinúti prečítať každú stranu. Kendra a jej brat Seth na konci školského roka unikajú do Čarolesa, útočiska pre mýtické a čarovné bytosti. Starý otec Sorenson pozve aj troch odborníkov - majstra na magické odvary, zberateľa čarovných predmetov a lovkyňu mystických bytostí. Dúfa, že s ich pomocou rezerváciu ochráni pred Spoločenstvom večernice, prastarou organizáciou, ktorej členovia chcú ukradnúť ukrytý artefakt s nesmiernou mocou. Ak sa artefakt dostane do nesprávnych rúk, môže spôsobiť zánik iných rezervácií, dokonca aj celého sveta.
Minule sme sa s Fablehaven trochu zoznámili- Seth a Kendra, naivné tínedžerské dietka prišli do Čarolesa, porušili pravidlá a skoro ich to stálo život. Nebyť Kendry, ktorá zvolala armádu víl, druhého dielu by sme sa nedočkali. No prvé víťazstvo bolo len čiastočné, lebo všetkým bolo jasné, že Večernica- temný spolok, ktorý chce zničiť všetkých 5 rezervácií na ochranu čarovných bytostí, čoskoro udrie znovu.
Príbeh druhej knihy a milo prekvapil. Zatiaľ čo prvý diel bol taký slušný silnejší čajíček, tu sa jedná už o seriózne kafíčko. Dáva to zmysel?Úžasný Myslím to tak, že autor sa vážne posnažil, a k slubovanému Harry Potterovi sa naozaj priblížil. Od prvých strán sa na vás rútia kúzelné bytosti, máte ich všade- v škole, v dome, v noci lezú po vašej posteli...
Kendra sa stáva vyspelejšou, no stále slušne vychovanou hrdinkou, ktorá získala od minula zopár schopností od víl. Seth dospel na 12 a trochu zmúdrel- ale naozaj len trochu.Stále zostáva tým neposlušným nezodpovedným chlapčiskom, ktorý robí problémy a potom ich musí vyriešiť. Pribudli nové postavy, ktoré sú v centre deja a majú naučiť deti niečo užitočné v nadchádzajúcom boji. Tanu- sympatický Samojčan,čo sa vyzná v odvaroch a elxíroch, Coulter, ktorý zostáva v úzadí a Vanessa, ktorá poriadne rozprúdi stojaté vody. Okrem toho spoznáme pár nových postáv, Warrena, Daleovho brata, ktorý je už roky zakliaty, dvoch satyrov, jedného zombíka v pokročilom štádiu rozkladu, ktorý si kráča kade-tade a kopec daľších aj magických ľudí (démonov). Celý príbeh je veľmi napínavý, nevedela som sa dočkať, aký čarovný tvor sa objaví na ďaľšej strane. Niečo je aj miestami predvídateľné, ale rozhodne nie tak, aby vám to pokazilo vyvrcholenie deja. Koniec je naozaj nečakaný a navnadí vás na ďaľšie dobrodružstvo.
Oceňujem, že nám pán Brandon Mull naservíroval fantasy bez gýčovej romance, vo Fablehaven nič také nehľadajte, máte tu dvoch tínedžerov, ktorí majú to šťastie vyrastať a časom aj zdediť (ak sa im podarí ju zachrániť a potom znova nezničiť) rezerváciu plnú víl, najád, škriatkov, golemov, hnusných zombie démonov a čarovných predmetov.
Za seba odporúčam, ale upozorňujem, že od druhého dielu je to vysoko návykové!!!
PS: Svedčí o tom aj to, že druhý diel je hádam všade vypredaný, zoženiete ho momentálne asi len v elektronickej podobe!!
HODNOTENIE: 5 z 5!!!