RECENZIA: Ríša temnoty 2- Prekliate sestry

Autor: L.J.Smith
Vydavateľstvo: Fragment
Ďaľšie diela: Upírske denníky, Stefanove denníky, Temné vízie, Tajný kruh...
Počet strán:247
Séria: Ríša tenoty
Pokračovanie: Ríša temnoty 3- Čierna mágia
Tri upírske sestry už nebaví život na izolovanom ostrove a rozhodnú sa utiecť. Chcú žiť rovnako ako ich teta a živiť sa výlučne zvieracou krvou. Za porušenie prísnych zákonov ich však čaká trest, ktorý príde vykonať ich brat Ash. Lenže vo chvíli, keď sa jedna zo sestier zamiluje do ľudského chlapca a Ash stretne medzi smrteľníkmi svoju spriaznenú dušu, nie je už pre nikoho cesta späť. Ríša temnoty má svoje pevne stanovené pravidlá, a kto ich nedodrží, bude za to kruto pykať. Prečo musela zomrieť teta upírskych súrodencov? Majú šancu odhaliť pravdu a zachrániť si život?
Marry- Linnette je obyčajné dievča z malého mesta. Tak malého,že sa v ňom skoro nič nedeje, každý každého pozná, dokonca máte prehľad aj o tom, ako vyzerá bežný deň vášho suseda odvedľa. Pokojný život mestečka však naruší príchod troch nezvyčajne krásnych dievčat- Jarabiny, Haji a Nefrit, ktoré sa rozhodnú utiecť pred vopred nalinkovaným životom. Lenže problémy sa začnú hneď po ich príchode. Ich tetu, u ktorej mali bývať niekto zapichol kolom, čo značí, že o ich tajomstve niekto vie. Mary-Linnette od začiatku na dievčatách niečo nevonia,neverí, že ich teta odišla na dovolenku ,,len tak" , no okrem toho poletuje nad strechami mesta ešte jeden problém- Ash. Hlavný záporák z prvého dielu, brat spomínaných troch sestier sa tu ocitá v hlavnej úlohe a musí svoje sestry priviesť späť domov alebo ich.. zabiť, aby ochránil tajomstvo Ríše Temnoty. Lenže čo robiť, keď vám stojí v ceste vaša spriaznená duša a hneď po nej besný vlkolak?

Od prvej strany na vás skáče akcia aj napätie, no miestami to prebíjajú predvídateľné okamihy a trápne bezduché dialógy, na aké som si už u pani L.J. Smithovej už zvykla. Musím však uznať, že ma stále vedia jej knihy milo prekvapiť, iné by som zase zaradila medzi šedý priemer. Predchádzajúci diel sa mi nezdal nič extra, zato pri druhom pokračovaní ma prepadol pocit, že čítam knihu od celkom iného autora. Bola jednoducho neporovnateľne lepšia, než prvý diel. Páči sa mi aj otvorený koniec, je to niečo iné na čo som bola u autorky zvyknutá, pritom ho dostatočne dotiahla, no len tak, aby to nespadlo do gýču. Dúfam, že to tak bude pokračovať aj naďalej, že to nebude kolísať. Ak chcete začať čítať sériu, môžete pokojne začať aj od tejto druhej časti, keďže sa menia postavy a dej nenadzväzuje na predchádzajúcu knihu. Myslím, že je to tak so všetkými časťami v tomto cykle keď je hrozná škoda, že v slovenčine sú preložené len 3, v češtine ich vyšlo už 8 , deviaty zatiaľ v nedohľadne.Alebo?

Mne sa kniha páčila, bola to asi najlepšia kniha od tejto autorky, čo som čítala. Nemám problém jej dať 4 hviezdy z 5!