RECENZIA: Selekcia

Rok Vydania: 2014
Viazanie: tvrdá väzba
Ďaľšie diela: The siren, poviedky k Selekcii...
Počet strán: 293
Žáner: dystopia
Pokračovanie:Elita, Prvá, The Heir, niekoľko poviedok
Pre tridsaťpäť dievčat je Selekcia životnou šancou. Príležitosť uniknúť svojmu osudu, vstúpiť do okázalého sveta rób a drahých šperkov. Žiť v paláci a bojovať o srdce úžasného princa Maxona. Pre Americu Singerovú je to však nočná mora. Musí opustiť svoju lásku-Aspena, ktorý je z nižšej kasty a preto svoj vzťah držia v tajnosti.Odísť z domova, aby sa zúčastnila tvrdej súťaže o korunu, ktorú ani nechce.Žiť v paláci pri neustálej hrozbe vpádu rebelov. Potom sa America zoznámi s princom Maxonom. Postupne začne prehodnocovať všetky svoje dovtedajšie plány - a uvedomí si, že život, ktorý si vysnívala, bledne pri budúcnosti, na ktorú nikdy ani nepomyslela.

Túto knihu som si šetrila na nejakú špeci chvíľku , kedy si ju prečítam. Chcela som sa na ňu stopercentne sústrediť a nemyslieť na nič iného, len sa úplne ponoriť do príbehu, stať sa na niekoľko hodín dovtedy mne neznámou hlavnou postavou- v tomto prípade Americou, veľmi príjemným sympatickým ryšavým dievčaťom. Osud mi ten moment doprial, ocitla som bez mobilu, notobooku aj televízie, mala som návšteve varovať psa počas ich dovolenky. Takže mi bolo jasné, že nastal čas Selekcie.
America Singerová je dievča z Illeyi. Svetu podrobeným kastovým systémom, označkovaných podľa tried od 1 po 8. Jednotka sú najbohatšia kasta- kráľovská rodina. America spolu so svojou rodinou sú päťky-umelci, musia tvrdo pracovať, peňazí ani jedla u nich nie je nazbyt. Ako svetlo v nekonečnom tuneli bliká výzva do Selekcie- národná súťaž / výber, ktorý pomôže nájsť princovi Illeyi jeho nastávajúcu manželku a jej rodinu vytrhne z biedy, pretože vydajom môže prestúpiť dievča j z najnižšej kasty do najvyššej. America je pod tlakom matky donútená selekciu brať vážne. Jej tajná láska- Aspen ju v tomto prekvapivo podporí, no inak, ako dúfala. (Smrad jeden Šlápnul vedle)
America sa zrazu ocitá sa v paláci, v spoločnosti svojich 34 súperiek, ktoré sú odhodlané získať trón- nie princa. Keď sa Amerika stretne s princom, začne sa medzi nimi vyvíjať trochu iný vzťah - a to sa mi na knihe páči! Nie je to zbytočne vyumelkovaná romantika, ale prekvapivé, miestami zábavné čítanie. Princ Maxon je v skutočnosti taký truľko, čo dievča v skutočnosti videl asi len na obrázku, takže America s ním zažije zopár trápnych rozhovorov aj situácií, zatiaľ čo potajme drží palce svojim súperkám. No v paláci to nie je len o porceláne a pekných šatách. Pomerne často dochádza k útokom rebelov. Princ aj celá rodina pred verejnosťou mlžia, prečo k útokom dochádza. America si prestáva byť istá, o čo rebelom ide a pomaly pochybuje o princovi a jeho úprimnosti. No do všetkého sa ešte primieša Aspen, ktorý sa zrazu ocitne v paláci ako strážca kráľovskej rodiny. A chúďa America si už nie je istá ničím. A ja som na tom veľmi podobne Nevinný.
Kniha sa číta krásne a hladko, ani sa nenazdáte a ste v polovici knihy, v trištvrtine, na konci a v.. prdeli Mlčící. Vážne, potrebovala by som sa hneď chopiť druhého dielu. Aj keď musím, veľmi nerada, priznať knihe pár mínusov. V deji nie je veľa napätia, možno len tak 0,00001 volta, čo je podľa mňa trochu málo, ale na udržanie srdca v prevádzke je to ok. Sem tam sa stretnete s nudnou kapitolou, začnú vám vadiť všetky tie krásne šaty, napudrované ksichty aj presladlý princ Maxon, ale stále vás bude zaujímať America,jej rodina, kto vypadne zo súperiek, prečo odpadávajú najväčšie favoritky, kto zostane v elite- poslednej šestici... Mňa zaujímala zápletka s rebelmi, chcela som sa dozvedieť nejakú ,,špinku" na pána dokonalého princa, no nedostalo sa mi jej. No v ďaľšom diele nič nie je nemožné, však? Za normálnych okolností by som dala knihe hodnotenie 3,5, lenže to by som asi už ďaľšie diely neprečítala. A ,,moja kamoška" Amerika? Chcem vedieť, čo sa jej stane ďalej, i keď je tam jasný vzorec a nič svetoborne nového sa asi nikde v príbehu nevymyslí, ale mám strašnú slabosť na ryšavých ľudí! Takže je na 65 % isté, že sa uvidíme pri ďaľšom diely, takže trpezlivosť! Knihu odporúčam, mne sa páčila, rozhodne má svoje čaro, no čakala som málinko niečo lepšie. A to bola asi chyba. No rozhodne som nečakala, že ma America tak opantá a že ju potrebujem. Nebránila by som sa ani filmu, najmä keby do hlavnej úlohy obsadili sympaticú ryšavku, napríklad Sansu z GoT. A tie obálky! Minimálne budú na polici vyzerať ako krásna dekoráciaS vyplazeným jazykem.

Dávam 4 z 5!

A čo vy? Ako sa vám páčila Selekcia? Máte nejaké info či sa chystá aj film? Prosím, podeľte sa o názor.