Recenzia: Komix- Mýty 1- Legendy v exilu

Rok vydania: 2014, 2. vydanie

Viazanie: brožovaná väzba, paperback

Séria: Mýty (Fables), 14 kníh (v každej 5 zošitov), v češtine vyšlo zatiaľ 8, komix vychádza 2x ročne

Ďaľšie diela: okrem mýtov sa venuje aj komixu Jack of Fables, čo je komix o jednej z postáv rovnakého univerza. U nás zatiaľ táto séria nevycházda.

Počet stán:128

Ilustácie: farebné, obrysy tušom

V New Yorku existují čtvrti, obsazené nejrůznějšími komunitami od Číňanů až po Italy. O všech se ví. Ovšem jedna čtvrť je přece jen trochu jiná. Bydlí v ní Mýty. Emigranti z okupovaného pohádkového světa. Bytosti, které známe jen z dětských knížek, žijí inkognito mezi normálními lidmi a mají jeden velmi nepohádkový problém.Vraždu.Vraždu, která může zničit celou mýtickou komunitu. Vraždu Šípkové Růženky, která... v rozporu s pohádkami... nežila šťastně až na věky.V knize Mýty: Legendy v exilu najdete pět prvních sešitů jedné z nejúspěšnějších a nejoriginálnějších komiksových řad současnosti a zjistíte, že i pohádkové bytosti jsou postavy z masa a krve... případně dřeva a barvy

Poznáte seriál Once upon a time? To je rozprávka pre batoľatá s kakaukom oproti tomu o čom sa ideme baviť teraz. O Mýtoch. Mýty sú rozprávkové bytosti, ktoré čelia skutočným existenčným problémom v našom svete, ktorý, zdá sa nemá happily ever after. Snehulienke krachlo manželstvo, Princ Krasoň je sukničkár a švorc, Pinoccio rieši nekončiacu sa pubertu a nedostatok sexu, Kráska so Zvieraťom prežívajú krízu a Ruženku niekto asi zabil...a vraždu vyšeruje sám Zlý Vlk/ Wolfi, ktorého byt okupuje jedno z Troch prasiatiekÚžasný .
Mýtov je inštitúcia, ktorá pomáha prežiť rozprávkovým bytostiam v reálnom svete plnom obyčajných ľudí. Kým žijú medzi nimi, musia svoje pazúry,dlhé zuby, rohy a vlčie laby buď skrývať, alebo utiahnuť sa na miesto mimo zvedavé ľudké zraky. Šance na návrat zatiaľ nie sú v dohľadne po tom, čo v rozprávkovej ríši zavládla apokalypsa a celú ju vyplienil a ovládol zlý démon so svojou armádou.
Chvalabohu za to! Myslím, to tak, že nebyť toho, určite by sme o Mýtoch nepočuli.Musím povedať, že kresby tohto komixu sú úchvatné (viď ukážku dolu v odkaze), dej lákavý, postavy sú dokonale premyslené a ŕozhodne sa nejedná o napodobeninu vyššie spomínaného Once upon a time. Detektívna zápletka je prostoduchá, čitateľ ju vyrieši sám ešte pred treťou kapitolou, zato sa ale nechá unášať príjemným prostredím, magickou atmosférou, drsným humorom a dobre známymi príbehmi s úplne novými osudmi. Bill Willingham vám zničí všetky utkvelé predstavy o rozprávkach ako ich poznáme z detstva, no oživí ich v úplne nových farbách a dodá im nový, perverzný a zvrátený rozmer, ktorý však nekonečne dobre baví.

Za mňa jedno veľké áno, jeden lístok som ubrala len za tú predvídateľnosť konca, ale už sa neviem dočkať pokračovania! Hodnotím 4 z 5!Líbající

POZRI AJ: UKÁŽKA Z KOMIXU

Momentálne za skvelú cenu 10,63 eur (pôvodná 14,90) zoženiete v internetovom kníhkupectve s najnižším poštovným MEGAKNIHY.SK

RECENZIA: Slovenky- Richard Rychtarech

25. ledna 2016 v 11:32 | Marisa

Autor: Richard Rychtarech
Rok Vydania: 2014
Ďaľšie diela: Tvoja nočná mora
Počet strán:222
Sú tri. Priateľky, spolubývajúce, frajerky, milenky. Možno ste ich stretli vo výťahu, keď utekali do práce, čo ich nebaví, alebo na ďalšie neúspešné rande. Občas sa rozbijú, alebo sa vyspia s úplným magorom. Neustále sa im vracajú traumy z minulosti. Prečo je také ťažké nájsť si normálneho chlapa? Koľko tisíc kilometrov treba preletieť, aby človek našiel, čo hľadá? Nebol by život oveľa jednoduchší bez otázok? Je lepšie rezignovať a akceptovať realitu? Nie pre Miu, Zet a Ši. Ony sa nevzdávajú.

Kniha ma opäť zaujala hlavne pre svoj obal, no tentoraz aj podľa lákavej anotácie. Bohužiaľ, to je asi všetko, čo ma na knihe zaujalo. Prvé štyri kapitoly som sa rehotala ako divá. Fakt sa mi to potiaľ veľmi páčilo, bolo to vtipné, originálne, síce vulgárne, ale malo to undergroundový štýl a bolo to zábavné. Tri Slovenky, Zet, Mia a Ši sa stretnú, každá z inej vrstvy, každá tak trochu iná. Rozoberajú dnešný svet, peniaze, budúcnosť, všetko len tak apropo, veď sú mladé na to, aby ešte nad tým polemizovali. Potom autor o dosť zvážnel a predostrel neľahký život Zet, ktorá sa zaplietla s drogami, Ši, ktorá študuje a zaplietla sa s o dosť starším milionárom, a Miu, blondýnku, ktorá má slabosť na zlých chlapcov a svojho budúceho si asi plánuje nájsť najprv cez posteľ. Túto poslednú postavu som veľmi nechápala, lebo v knihe len sexovala, no na záver knihy mala zaujímavý osud. Najsympatickejšia mi bola asi Zet, ostatné dve len riešili svoj sexuálny život a svojich partnerov,ktorým sa prekvapivo tiež dostalo pozornosti, ale nemôžem povedať, že by to bol pre knihu prínos. Skôr ich účel asi bol zaplniť kvótu na počet strán. Dej je bez nejakého výraznejšieho míľniku, vývoj postáv je však dosť radikálny, no až taký, že ho nestíhate sledovať a precítiť, lebo postavy sú veľmi plytké. Dokonca pobavilo aj to, že sám autor seba samého zakomponoval do knihy, no ako vedľajšiu postavu, no ten jeho zaujímavý pokus sklamal, pretože je chabý a celé je to slabý priemer,možno aj menej, lebo neviem nájsť ani jednu skupinu čitateľov, ktorú by táto kniha očarila alebo ako-tak uspokojila (snáď len čitateľky IBA časopisov).
Boužiaľ musím povedať, že kniha mi skoro nič nedala. Príbehy postáv boli akésy čapaté a pre čitateľa (mňa) neuspokojivé a je pre mňa záhadou, čo tým vlastne autor chcel povedať. Jeho postavy sú plytké, materialistické (asi až na Zet)plné nezáväzného sexu a drog, čo má na knihu devastujúci dopad. No páči sa mi zas to, že sa snažil zakomponovať aj rómsku rodinu, no všetky tieto komponety nevedel spojiť do jednoliateho, rovnomerne uceleného celku. Tak preto moja otázka znie NAČO????

Hodnotenie: 2,5 z 5.

Čítali ste knihu? Aký je váš názor?

Plán na JANUÁR

3. ledna 2016 v 18:10 | Marisa |  Čitateľský diár

Zhrnutie za DECEMBER

3. ledna 2016 v 18:03 | Marisa |  Čitateľský diár

Ták, rýchle ohliadnutie sa za minulým mesiacom. prečítala som len 2 knihy, z toho dôvodu, že je skúškové. A keďže trvá až do konca januára, tieto 2 mesiace budú slbšie na recenzie, za čo sa hlboko ospravedľňujem a dúfam,že mi odpustíte.

Na obe knihy recenzie boli. Skutočne ma skôr uchvátili obaly ako obsah,preto som si knihy zakúpila- zahmlené zmyslyÚžasný, no čo platí pre mňa, nemusí rovnako pôsobiť na vás. Napíšte do komentárov, ak sa vám niektoré knihy páčili, alebo či sa chystáte niektorú prečítať.

Iná ale blízka- RECENZIA TU

Knihu momentálne najlacnejšie môžete kúpiť za cenu 3.99 eur v sieti kamenných obchodov .

Alica...a jej bláznivá rodinka- RECENZIA TU

Knihu momentálne najlacnejšie môžete kúpiť za cenu 5.09 eur v e-shope AlbatrosMedia.

Alica...a jej bláznivá rodinka

1. ledna 2016 v 18:25 | Marisa

Autorka: Karen McCombie
Originálny názov: The Past, the Present and the Loud, Loud Girl (2001)
Vydavateľstvo: Fragment
Rok Vydania: 2014, 2. vydanie(obrázok vľavo)
Ďaľšie diela: Séria Rockerka Sadie, Séria Alica
Počet strán:206
Séria: Alica, pôvodne má 14 dielov + nejaké dodatky, u nás vyšlo 11 dielov, prvé 4 vyšli už v novom vydaní
Pokračovanie: Alica a podozrivé rande,...
Pre vek: od 11 rokov
Zdá sa vám, že mať trinásť je úplne v pohode? Na to zabudnite. Trinásťročná Alica rieši rovnaké problémy ako všetky baby na celom svete: spory so súrodencami, nepochopenie rodičov, vzťahy s kamarátkami a prvé lásky. Alicin príbeh o jej bláznivej rodinke vás zaručene pobaví. Jej problémy sa vám budú zdať povedomé...

Séria Alica patrí už k starším dievčenským knižným sériam a veľmi populárnym. Pravdepodobne preto sa vydavateľstvo Fragment rozhodlo pre jej znovuvydanie (neviem, či celej série). Prvé štyri diely už od roku 2014 vyšli v novom šate. Či vyjdú aj zvyšné diely, neviem. Mimochodom, neodpustím si jedno krátke odbočenie, skôr, než sa dostaneme ku samotnej recenzii. Pre tých, čo zaujíma iba obsah, nasledujúci odstavec preskočte.
Verte či nie, aj táto knižka má svoju ,,story", prečo sa ku ne dostalaSmějící se. Som veľkým fanúšikom seriálu Outlander, ktorého predlohou sú knihy od autorky Diany Gabaldon (knihy u nás vypredané, čaká sa na dotlač,no prvý diel už znovu vyšiel). Predstavitelia hlavných hrdinov sú úžasní sympatickí herci, Caitriona Balfe a Sam Heughan. No a keď som uvidela obálku s dievčaťom (vľavo), skoro som odpadla! Tá podoba!!! Totálne sa to malé pehavé ryšavé krásne dievčatko podobá na herečku samotnú a hneď som si pomyslela, že : No tak presne takto by vyzeralo ich dieťa (malá je zrzek po ockovi Smějící seMrkající)
AHA:
Súvisiaci obrázok

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt outlander serial

Čiže áno, daľšia kniha, čo si ma získala pre svoj obal a nutne som ju potrebovala, nech by to bola bárs aj kamasutraNevinný , lebo to proste musíte ukázať daľším fanúšikom vo vašom okolí. Máte radi aj vy tento seriál/knihy?
Až doma natešená a celú cestu domov hypnotizovaná úsmevom zrzavého dievčatka som sa dozvedela, že je to kniha pre vekovú kategóriu od 11 rokov, druhé vydanie prvého dielu, mne podľa obalu známej knižnej série (všetky mladšie deti na tom fičali). A musím povedať, že sa to dalo čítať. Mať jedenásť rokov, asi z knihy nie som nadšená, Denník odvážneho bojka alebo nejaké iné knihy by ju asi prebili, ale nemala by som problém po nej siahnuť znova, prípadne pokračovať daľším dielom. A keďže mám rada detské knihy dodnes (toľko sa nasmejete hádam len pri detských knihách , alebo knihách o deťoch ), dosť možné , že s Alčou sa ešte stretnemeSmějící se.PS: Zaujímavé je, že hlavná hrdinka Alica má podľa knihy hnedé vlasy, na zahraničných obálkach sa tiež vyskytuje s hnedými vlasmi, takže asi iba u nás na Slovensku poznajú deti Alču ako malú protivnú zrzku Úžasný.

Obsah:

Alica je 13ročné dievča, pokrvne spriaznené s dvoma divnými staršími sestrami, Linnhe a Jasmínou a malým bratom Torom. Ich dom je najčudnejší na celej ich ulici,a aby toho nebolo málo, plný mačiek a psov. Tri sestry riešia blížiace sa narodeniny ich otca, no vymyslieť naozaj dobrý darček je samozrejme umenie, ktoré sa nezaobíde bez niekoľkých hádok na dennom poriadku. A v škole všetci riešia projekt na dejepis, na ktorý sa akosi... zabudlo. Veľká katastrofa je na obzore, keď sa do školy prirúti suverénna Kyra a má byť s Alicou v jednej skupine na vypracovanie dejepisného projektu a akosi sa snaží prebrať jej kamarátky a vôbec ....
Veľmi sa mi páčila jednoduchosť deja, žiadne zložité zápletky, anglický suchý humor a samozrejme hlavná hrdinka je trieda. Okrem toho, že je to svojská nevinná tínedžerka sa mi páčilo, že čitateľa trochu naťahuje. V deji totiž sa dosť rieši ich mama, ktorá je v ich rodine veľké tabu. A do poslednej stránky vám neprezradí Alica o nej ani ň, jednostaj skúša vašu trpezlivosť, až úplne na koniec vám sľúbi, že o nej porozpráva nabudúce. Skoro a šľahlo. Čiže takto surovo som nútená si kúpiť daľšiu knihu, kde sa možno aj dozviem, či sa Alča dá dokopy s chlapcom, ktorý sa jej páči. PubertaS vyplazeným jazykem.
Knihu by som určite odporučila pre vekovú kategóriu dievčat 11-13 rokov.Myslim, že pre tieto dievčatá by sa Alica mohla stať kamarátkou a knihy by si obľúbili. Mňa veľmi bavila, vždy po ,,ťažkých" knihách siahnem v rámci ,,očisty" po niečom takom nenáročnom a zábavnom. Nebyť ale tej skutočnosti, ktorú som opísala vyššie, asi by som po nej nesiahla a viac ma bavili iné knihy z kategórie deti- mládež. Ale keď bude nejaká výhodná príležitosť, opäť si na ňu spomeniem (Outlander 2.sezóna sa už blíži!) a možno siahnem v obchode po pokračovaní.

Hodnotenie: 3,5 z 5.