Recenzia: Komix- Mýty 1- Legendy v exilu

Rok vydania: 2014, 2. vydanie

Viazanie: brožovaná väzba, paperback

Séria: Mýty (Fables), 14 kníh (v každej 5 zošitov), v češtine vyšlo zatiaľ 8, komix vychádza 2x ročne

Ďaľšie diela: okrem mýtov sa venuje aj komixu Jack of Fables, čo je komix o jednej z postáv rovnakého univerza. U nás zatiaľ táto séria nevycházda.

Počet stán:128

Ilustácie: farebné, obrysy tušom

V New Yorku existují čtvrti, obsazené nejrůznějšími komunitami od Číňanů až po Italy. O všech se ví. Ovšem jedna čtvrť je přece jen trochu jiná. Bydlí v ní Mýty. Emigranti z okupovaného pohádkového světa. Bytosti, které známe jen z dětských knížek, žijí inkognito mezi normálními lidmi a mají jeden velmi nepohádkový problém.Vraždu.Vraždu, která může zničit celou mýtickou komunitu. Vraždu Šípkové Růženky, která... v rozporu s pohádkami... nežila šťastně až na věky.V knize Mýty: Legendy v exilu najdete pět prvních sešitů jedné z nejúspěšnějších a nejoriginálnějších komiksových řad současnosti a zjistíte, že i pohádkové bytosti jsou postavy z masa a krve... případně dřeva a barvy

Poznáte seriál Once upon a time? To je rozprávka pre batoľatá s kakaukom oproti tomu o čom sa ideme baviť teraz. O Mýtoch. Mýty sú rozprávkové bytosti, ktoré čelia skutočným existenčným problémom v našom svete, ktorý, zdá sa nemá happily ever after. Snehulienke krachlo manželstvo, Princ Krasoň je sukničkár a švorc, Pinoccio rieši nekončiacu sa pubertu a nedostatok sexu, Kráska so Zvieraťom prežívajú krízu a Ruženku niekto asi zabil...a vraždu vyšeruje sám Zlý Vlk/ Wolfi, ktorého byt okupuje jedno z Troch prasiatiekÚžasný .
Mýtov je inštitúcia, ktorá pomáha prežiť rozprávkovým bytostiam v reálnom svete plnom obyčajných ľudí. Kým žijú medzi nimi, musia svoje pazúry,dlhé zuby, rohy a vlčie laby buď skrývať, alebo utiahnuť sa na miesto mimo zvedavé ľudké zraky. Šance na návrat zatiaľ nie sú v dohľadne po tom, čo v rozprávkovej ríši zavládla apokalypsa a celú ju vyplienil a ovládol zlý démon so svojou armádou.
Chvalabohu za to! Myslím, to tak, že nebyť toho, určite by sme o Mýtoch nepočuli.Musím povedať, že kresby tohto komixu sú úchvatné (viď ukážku dolu v odkaze), dej lákavý, postavy sú dokonale premyslené a ŕozhodne sa nejedná o napodobeninu vyššie spomínaného Once upon a time. Detektívna zápletka je prostoduchá, čitateľ ju vyrieši sám ešte pred treťou kapitolou, zato sa ale nechá unášať príjemným prostredím, magickou atmosférou, drsným humorom a dobre známymi príbehmi s úplne novými osudmi. Bill Willingham vám zničí všetky utkvelé predstavy o rozprávkach ako ich poznáme z detstva, no oživí ich v úplne nových farbách a dodá im nový, perverzný a zvrátený rozmer, ktorý však nekonečne dobre baví.

Za mňa jedno veľké áno, jeden lístok som ubrala len za tú predvídateľnosť konca, ale už sa neviem dočkať pokračovania! Hodnotím 4 z 5!Líbající

POZRI AJ: UKÁŽKA Z KOMIXU

Momentálne za skvelú cenu 10,63 eur (pôvodná 14,90) zoženiete v internetovom kníhkupectve s najnižším poštovným MEGAKNIHY.SK