RECENZIA: Slovenky- Richard Rychtarech

25. ledna 2016 v 11:32 | Marisa

Autor: Richard Rychtarech
Rok Vydania: 2014
Ďaľšie diela: Tvoja nočná mora
Počet strán:222
Sú tri. Priateľky, spolubývajúce, frajerky, milenky. Možno ste ich stretli vo výťahu, keď utekali do práce, čo ich nebaví, alebo na ďalšie neúspešné rande. Občas sa rozbijú, alebo sa vyspia s úplným magorom. Neustále sa im vracajú traumy z minulosti. Prečo je také ťažké nájsť si normálneho chlapa? Koľko tisíc kilometrov treba preletieť, aby človek našiel, čo hľadá? Nebol by život oveľa jednoduchší bez otázok? Je lepšie rezignovať a akceptovať realitu? Nie pre Miu, Zet a Ši. Ony sa nevzdávajú.

Kniha ma opäť zaujala hlavne pre svoj obal, no tentoraz aj podľa lákavej anotácie. Bohužiaľ, to je asi všetko, čo ma na knihe zaujalo. Prvé štyri kapitoly som sa rehotala ako divá. Fakt sa mi to potiaľ veľmi páčilo, bolo to vtipné, originálne, síce vulgárne, ale malo to undergroundový štýl a bolo to zábavné. Tri Slovenky, Zet, Mia a Ši sa stretnú, každá z inej vrstvy, každá tak trochu iná. Rozoberajú dnešný svet, peniaze, budúcnosť, všetko len tak apropo, veď sú mladé na to, aby ešte nad tým polemizovali. Potom autor o dosť zvážnel a predostrel neľahký život Zet, ktorá sa zaplietla s drogami, Ši, ktorá študuje a zaplietla sa s o dosť starším milionárom, a Miu, blondýnku, ktorá má slabosť na zlých chlapcov a svojho budúceho si asi plánuje nájsť najprv cez posteľ. Túto poslednú postavu som veľmi nechápala, lebo v knihe len sexovala, no na záver knihy mala zaujímavý osud. Najsympatickejšia mi bola asi Zet, ostatné dve len riešili svoj sexuálny život a svojich partnerov,ktorým sa prekvapivo tiež dostalo pozornosti, ale nemôžem povedať, že by to bol pre knihu prínos. Skôr ich účel asi bol zaplniť kvótu na počet strán. Dej je bez nejakého výraznejšieho míľniku, vývoj postáv je však dosť radikálny, no až taký, že ho nestíhate sledovať a precítiť, lebo postavy sú veľmi plytké. Dokonca pobavilo aj to, že sám autor seba samého zakomponoval do knihy, no ako vedľajšiu postavu, no ten jeho zaujímavý pokus sklamal, pretože je chabý a celé je to slabý priemer,možno aj menej, lebo neviem nájsť ani jednu skupinu čitateľov, ktorú by táto kniha očarila alebo ako-tak uspokojila (snáď len čitateľky IBA časopisov).
Boužiaľ musím povedať, že kniha mi skoro nič nedala. Príbehy postáv boli akésy čapaté a pre čitateľa (mňa) neuspokojivé a je pre mňa záhadou, čo tým vlastne autor chcel povedať. Jeho postavy sú plytké, materialistické (asi až na Zet)plné nezáväzného sexu a drog, čo má na knihu devastujúci dopad. No páči sa mi zas to, že sa snažil zakomponovať aj rómsku rodinu, no všetky tieto komponety nevedel spojiť do jednoliateho, rovnomerne uceleného celku. Tak preto moja otázka znie NAČO????

Hodnotenie: 2,5 z 5.

Čítali ste knihu? Aký je váš názor?