Recenzia: Dom na Piatej avenue

19. února 2016 v 12:36 | Marisa

Autor: Candace Bushnell
Vydavateľstvo: Slovart
Rok Vydania: Slovart v roku 2011, pôvodne v 2008
Ďaľšie diela: Sex v meste, Denníky Carrie B., Džungľa rúov, ZOZNAM TU
Počet strán: 486
Piata avenue v New Yorku je skvelá adresa, bývajú tam, prípadne sa o to usilujú hrdinky tohto románu. Schiffer Diamondová, herečka tesne po štyridsiatke, všetkých urputne presviedča, že v prípade žien, ktoré majú štýl v krvi, vek nehrá úlohu. Rozmaznaná a sebaistá Lola sa snaží stoj čo stoj dostať medzi obyvateľov Piatej avenue 1. Annalisa do vyšších kruhov patrí, no v podstate nimi opovrhuje. Zatrpknutú Mindy, ženu neúspešného spisovateľa, prestáva baviť úloha živiteľky rodiny. A v "jednotke" žije aj krásna a inteligentná Enid, ktorú jej stĺpčeky plné klebiet vyšvihli až do apartmánu na najvyššom poschodí, odkiaľ všetko vyzerá trochu inak ako v bežnom svete...

Príbeh začína udalosťou, ktorá otrasie všetkými obyvateľmi Piatej avenue- pohreb majiteľky najväčšieho bytu a boháčky, ktorá vlastní najväčší byt v budove. Smrť váženej obyvateľky rozvíri prach starých tajomstiev, ktoré mali zostať utajené už navždy.Úklady a ohováranie starej pani H. však začínajú postupne naberať na logike a jednotlivé dieliku skladačky do seba začnú prekvapivo dokonale do seba zapadať. Obyvatelia Piatej Avenue si už nemôžu byť istý ničím, čo o svojich susedoch vedia. Nový majitelia bytu, manželký pár Annalisa a Paul chceli začať nový bohémsky život New Yorskej smotánky, no rýchlo zistia, že za luxus a prepych sa platí nielen miliónmi ale aj šťastím.
Shiffer Diamondová, slávna herečka, sa po rozvode presťahuje do svojho starého bytu. Jej prvá bývalá láska, úspešný spisovateľ Phillip zažíva krízu stredného veku a rieši to mladučkou milenkou Lolou, ktorá práve ,,loví" na bohatého manžela s tučným bankovým kontom. Intrigy, sex, láska a peniaze, závisť,smrť aj záhada strateného kríža Márie Tudorovej. Držte sa, bude to divoká jazda!
Kniha má doslova pachuť nejakej mexickej telenovely . Veľa postáv, zamotaný dej, každý s každým má aférku, niekto tam niekoho tajne miluje, iný chce len peniaze a postavenie alebo zdieľa nejaké tajomstvo s veľkým T. Piata avenue žije umením, luxusom, žiaľ aj pretvárkou a jej obyvatelia sú každý iná ryba v,, potravovej pyramíde". Spája ich aj niečo iné okrem spoločnej adresy?
Kniha nemá jedného hlavného hrdinu/hrdinku,zato príšerne veľa postáv (na môj vkus, ale dá sa v tom orientovať).
Máme tu Shiffer- herečku, ktorá hľadá lásku, no tú čo mala bezhlavo opustila, Lolu- hlúpučkú zlatokopku (má asi najväčší priestor v knihe), ktorú zaujíma len luxus a ulovenie bohatého manžela, pretože je na mizine.
Mindy-,,domovníčka" s manželskými problémami, ktorá sa snaží dostať na výslnie vo vyššej spoločnosti a zariadiť si život ako z filmu, Annalisa- nováčik medzi ,,škrobenými" a smotánkou, nová majiteľka bytu, ktorej sa rúca manželstvo s pribúdajúcimi peniazmi. Phillip- úspešný scenáristu a spisovateľ, miluje ,,mladé mäsko" .Paul- manžel Mindy,spisovateľ, trápi ho nízke sebavedomie a nedostatok sexu v manželstve.
A ešte milión asi 7 ďaľších, no tie sú menej podstatné.
Celé je to o sexe, svete tých bohatých ale aj o láske ktorá (ne)umiera. Príbeh má rýchly spád, takže vás okamžite vtiahne do diania. Čo mi však vadilo, boli časté narážky na Sex v meste- či už seriál alebo knihu, autorka z hrdiniek v tejto knihe urobila milovníčky CARRIE B. a prišlo mi to ako lacká reklama alebo ,,mastenie si vlastného ega". Pôsobilo to rušivo. Dokonca jedna z postáv písala podobný stĺpček v novinách ako Carrie!!!WTF??
Knihu hodnotím pozitívne, bolo to naozaj milé a aj som sa zasmiala, no je to len povrchný román na americký štýl, ktorý nevystupuje z priemeru. Je to naivné, divoké a dobré, no len ako jednohubka( ktorá však baví).
Hodnotím 3,5 z 5.
Knihu zoženiete za akciovú cenu 3,99 eur v predajniach .