RECENZIA: Elita

Vydavateľstvo: CooBoo
Viazanie: tvrdá väzba
Ďaľšie diela: The siren, poviedky k Selekcii...
Počet strán: 278+ nerátam poďakovanie a 1. kapitolu z 3.dielu
Žáner: dystopia
Pokračovanie: Prvá, The Heir, niekoľko poviedok
Z 35 dievčat v Selekcii zostalo už len 6 elitných súperiek. America spolu s nimi naďalej bojuje o lásku princa Maxona, avšak stále si nie je istá, komu skutočne patrí jej srdce. Keď je s Maxonom, srdce sa jej chveje vzrušením, no zároveň sa obáva ich spoločnej budúcnosti. Pri Aspenovi, prvej veľkej láske, zas nedokáže zabudnúť na všetko krásne, čo spolu zažili. Elitné dievčatá sú však odhodlané získať princa za každú cenu. Konkurencia je stále tvrdšia, a preto sa aj America musí rozhodnúť.
VERDIKT: (môže obsahovať spoilery)
Z prvého dielu vieme, že na konci z 35 dievčat princ Maxon vybral 6 dievčat, medzi nimi aj America Singerová, chudobné ryšavé dievča,s hudobným talentom, ktoré do Selekcie vstúpilo aj preto, aby zabudla na Aspena- svojho priateľa z ešte chudobnejšej kasty ako ona, ktorý sa s ňou rozišiel. No keďže medzi ňou a princom preskočila iskra, America si nie je istá, či jej je výsledok Selekcie ľahostajný, pretože sa stala jednou zo šiestich favoritiek na post princeznej a k Maxonovi niečo cíti. Všetko však zamotal Aspen, ktorý prišiel do paláca a slúži princovi ako jeden zo strážcov, čiže je Americe stále v pätách a dokonca jej vyznal lásku.
Druhý diel sa zameriava na... vôbec neviem.Vzťahy?Rebelov? Toho tam bolo nejak menej než by sa mi páčilo...vžťahov zase až moc. Tak ako veľmi som bola z prvého dielu Selekcie nadšená, som z druhého sklamaná. Takmer žiadne napätie na rozdiel od prvého dielu tu nebolo, 3/4 knihy America len pinká medzi Aspenom a Maxonom ako loptička na stolný tenis a každý jej vyznáva svoju lásku. Zato sa dozvedáme trochu viac o Iley, kráľovstve a jeho histórii a zakladateľovi Gregorym Ilea priamo z jeho denníkov.Vyzerá to, že monorchia nebola ustlaná na ružiach a spravodlivosti a všetkých krásnych ideáloch, čo je rozhodne oživenie dosť nezáživného diania v pláci... Sem-tam prebehne nejaký útok rebelov, asi najzaujímavejší zvrat knihy - America sa po útoku dostane von z paláca a stretáva rebelov. Ďalej mlčímÚžasný. Ale táto časť ma trochu prebrala z tej nudy, škoda len, že bola krátka.
Ďalším prekvapením bolo vyradenie jednej zo súťažicich, dosť drsným spôsobom- človek by si myslel, že princ Maxon je sladký ako cukrová vata, takže tu nám ukáže aj svoju druhú tvár. Naozaj ma v knihe bavila skôr druhá polovica, tam už sa diali rýchle zvraty a nevedela som do konca predpokladať, ktorá zo súťažiacich odíde ani čo sa ďalej stane. Ale naozaj nič také svetoborné sa tam nedialoPlačící. A čo ma štve najviac na svete je to priblblé riadkovanie! Celá kniha by mala 205 strán aj poďakovaním, zbytočne to natiahli, tak ako autorka zbytočne naťahuje obsah knihy, kľudne si mohla odpustiť polovicu ,,romantických momentiek" medzi Americou a Maxonom a Aspenom, ktoré deju len uškodili a nič mu nedali. Zato prekvapením bolo, že z jednej priateľky sa stáva pre Americu nepriateľ numero uno, čo som nečakala, a tiež to, že princ Maxon a kráľ majú viac tajomstiev ako ja prstov na nohách a na rukách S vyplazeným jazykem. Ale úprimne? Vôbec sa neteším na 3. diel, ktorý na mňa škaredo kuká na poličke (škaredo preto, lebo nemá ten pekný prebal,kamarátka mi ich požičala bez nichKřičící)
Hodnotenie 3 lístky z 5.

Kniha skôr osloví a má čo ponúknuť násťročným čitateľkám-14 až 20 rokov. Alebo večným romantikom? Ani jedno ja nie som Šlápnul vedle. A vy ste čítali Elitu? Aký máte názor?