RECENZIA: Prvá- 3.diel Selekcie

Vydavateľstvo: CooBoo
Žáner: young adul dystopická romanca(fakt neviem, čo to ako má byť keď nie romanca, z tej dystópie je tam minimálne minimum )
Ďaľšie diela: The siren, poviedky k Selekcii...
Počet strán: 293
Žáner: dystopia
Pokračovanie: niekoľko poviedok+ nová trilógia Selekcie s 20-ročným odstupom The heir, The crown , kde už je iná postava
Selekcia sa blíži k záveru a v súťaži zostali len 4 dievčatá. America je pevne rozhodnutá získať Maxona pre seba, a hoci sa opätovne zblížili, Maxon stále netuší, kto je Aspen. Boje s rebelmi sa stupňujú, a keď vážne ohrozujú aj Americinu rodinu, rozhodne sa s nimi vyjednávať. Zúfalé boje prinesú rodinám nečakané odhalenia a zdrvujúce tragédie. Maxon napokon odhalí, kto bol Americinou tajnou láskou, a jej pozícia v selekcii je vážne ohrozená. Tým sa však prekvapenia nekončia...

VERDIKT: obsahuje spoilery!
Mám radosť. Pani autorka sa posnažila napraviť to, čo spackala v Elite, druhom dieli série.
Posledná kniha príbehu o Americe Singerovej, dievčaťu z chudobnej rodiny, kasty číslo päť sa dostáva do finálnej trojice dievčat Selekcie a zdá sa byť jasnou favoritkou na víťazstvo. Lenže reči ostatných dievčat ju nútia pochybovať o svojom mieste v srdci princa Maxona. Zúfalé myšlienky= zúfalé činy plné zvádzania! Smějící se
Keďže dievčatá zostali len tri, začnú sa vyvíjať ich vzťahy a bližšie sa spoznávajú. Prekvapivo má každá tajomstvo a dôvod prečo získať korunu a stať sa prvou...
Prvá tretina má pomalší priebeh, ale zaujímavý a aj vtipnýpriebeh (femme fatall časť), druhá tretina vám naservíruje poriadnu facku...Dievky totiž čaká Odsúdenie -skúška, kde musia vykonať rozsudok a dokázať oddanosť zákonu a korune tým, že samy odsúdia zločincov za ich zločiny do väzenia. Táto časť bola plná prekvapení a na chvíľu si ma America opäť získala...ale fakt len na chvíľku.
Keď sa na to pozriem spätne, America prešla neskutočným vývojom charakteru- od sympaticky drzej baby, ktorá sa nebojí nakričať na princa, kopnúť ho a riešiť veci s nadhľadom (prvá kniha) sa zmenila na poslušnú, červenajúcu sa puťku, ktorá potrebuje aby jej chlap dokazoval ako ju veľmi miluje(druhá kniha) a nie je si istá už ani tým, či chce princa alebo Aspena alebo čo vlastne chce. Takto sa zo skvelej hrdinky a mne veľmi sympatickej hlavnej postavy stala úplná nicka a otravná bytosť, preto mi knihy liezli často krkom. A to nehovorím o Maxonovi! Čo ako som ho mohla mať rada v prvej knihe, tak sa zmenil na úplného kreténa a pičusa, čo nerobí nič iné, len vrhá na Americu divné pohľady, ktoré sa ona snaží ale nevie ich rozlúštiť...Kde sú nejaké činy? A keď už aj nejaký príde, grcám z toho dúhu, lebo je to strašne trápny pokus o niečo romantické. Tak, toľko k postavám v hlavných úlohách.

America okrem útokov južných rebelov musí čeliť aj strate milovanej osoby. Až neskôr vypláva na povrch tajomstvo, ktoré zmení zásadný pohľad na vec.
Posledná tretina mala dosť gradačný priebeh, nevedela som odhadnúť, čo sa stane,čo sa ešte udeje a či America a Maxon prežijú tú romancu až do konca, pretože vypláva na povrch kto je Aspen ... a keď už sa všetko zdá márne, v okamihu sa celý dej obráti, čo sa nezaobíde bez radikálnej straty na životoch. No a koniec?? Nebojte, neprezdradím, len poviem toľko, že som čakala niečo úúúúúplne iné, dúfala som v nejaký náramný prevrat, typu zvrhnutie monarchie a podobneSmějící se... ale zato tá autorkina verzia bola romantickejšia. Tlieskam, že sa s koncom vyhrala, bola som nedočkavá ako to skončí až do poslednej chvíle. Sklamalo ma však to, že veľa otázok zostalo nezodpovedaných, ohľadom kást aj rebelov sú isté nejasnosti a vy sa ich nedozviete. Hádam, že tomu sa autorka venuje v ďaľších dieloch 4 a 5, ktoré sa odohrávajú s 20-ročným odstupom od príbehu tejto trilógie. Ktoré určite vynechám. Lebo mi stačilo a dosť bolo romantických kecov.

Knihe by som dala bez problémov 4 lísty z 5, no keď mám zhodnotiť celú sériu, za seba hodnotím, že je to lepší priemer. Toto nie je moja šálka kávy. Mám rada knihy nadupané akciou a dobrodružstvom alebo s nejakým ponučením, vtipom a kde sa niečo deje, zvraty, prevraty, obraty, a nie takéto prázdne debaty, plné romantických pohľadov ... Som romantik, nechápte ma zle, len mám pocit, že táto romantika je akosi čudne napísaná. Taktiež postavy mi boli nesympatcké už ku koncu, najviac sa mi naozaj páčili len v prvej knihe. Ak rozmýšľate, či sa vrhnúť na Selekciu, kľudne druhý diel vynechajte- len vás rozčaruje a nahnevá, nič podstatné sa tam neudialo. Jednotka(Selekcia) a trojka(Prvá) sú dobré, ak chcete romantické čtivo s trochou politickej pochmúrnosti v dystopickom kastovom univerze.

Čiže z kniholesa pre Selekciu spadne 3 a pol lista z 5. A som šťastná, že je koniec!

Pre veľkých nadšencov tu však čaká od autorky zástup poviedok (v angličtine) a pokračovanie série série dielmi 4 a 5:

The Heir (The Selection, #4)The Crown (The Selection, #5)