RECENZIA:Hra o trůny-grafický román, zväzok 2

Viazanie: tvrdá väzba,232 stán
Séria: je adaptáciou knižnej fantasy série Píseň ledu a ohňe od G.R.R.Martina,podľa ktorej je natočený aj seriál Hra o trúny. Zatiaľ vyšli 4 zväzky.
Ilustácie: farebné (krásne a nádherné)
Scenár:Daniel Abraham podle románu George R. R. Martina
Kresba: Tommy Patterson
Zima se blíží… a s ní hrůzy, které si nikdo nedovede ani představit.
Ve druhém svazku grafického románu Hra o trůny George R. R. Martina se děj přenese z mrazivého severu, kde se levoboček Jon Sníh snaží najít si při službě na Zdi své místo mezi zahořklými vyděděnci a zatvrzelými zločinci… přes Královo přístaviště na dekadentním jihu, kde Johnův otec lord Eddard Stark slouží coby pobočník krále Roberta Baratheona, obklopen klubkem dvorských zmijí … až do barbarských zemí za Úzkým mořem, kde princezna Daenerys Targaryen našla ve vynuceném sňatku s dothrackým válečníkem Khalem Drogem nečekané: lásku a s ní poprvé v životě i moc.
Catelyn Stark mezitím obviní trpaslíka Tyriona Lannistera z pokusu o vraždu jejího zmrzačeného nejmladšího syna. Tyrion je zajat a uvězněn ve skalním vězení Eyrie, kde vládne Catelynina sestra, posedlá touhou pomstít se všem Lannisterům. Catelynino neuvážené jednání spustí lavinu násilných událostí, jejichž následky později otřesou světem v ten nejhorší možný okamžik. Protože teď není čas pro soukromé půtky a utišení žízně po krvi.
Po nie veľmi pozitívnej recenzii prvého dielu som zostala milo prekvapená. Druhý diel mi už menej vadil, dokonca by som povedala, že čítanie bolo príjemné a skoro bez zádrhelov. Autorom sa podarilo rozsiahly svet G.R.R.Martina previesť do zmysluplného príbehu a logického rozprávania. Dej sa rozvíja pomalším tempom, už tu nemáte také ,,skoky a odbočky a zákruty" ako v prvom dieli. Žiaľ, to je výhra ale aj obmedzenie komixu, že sa doň všetko nezmestí. Príbeh plynulo naväzuje na prvý diel, Dany mieri do Vaes Dothrak s khalasarom,Eddard Stark pátra po príčine smrti a tajomstve Jona Arryna, Catelyn sa vydáva za sestrou aj so svojím zajatcom . Čo sa nezmenilo je krásna kresba plná farieb,sexi ženy, nahota a pozmenené ,,homérovské/martinovské" citáty postáv, ktoré sme si zapamätali z knihy a seriálu(ale našla som asi len jeden, to sa dá prežiť) a bonusový materiál s príhovorom autorov a postupom ako komix vznikal.
Prekvapujúce je tempo príbehu. Myslela som,že druhý zväzok ukončí dej prvej knihy/prvej sezóny seriálu. Lenže ten končí asi v trištvrtine. Nevadí, len je otázne, koľko zväzkov teda vyjde a či sa komixový projekt neukončí,alebo nepláva do konečného prístavu(dúfam, že nie),lebo zatiaľ vyšli len 4 diely o piatom nikto nič nevie a tipujem že 4tý diel skončí asi niekde v polovici deja druhej knihy-Bouře mečů. TO BY MA TEDA NAS**LO!!!
LEBO UŽ SA MI TO ZAČINA V KRESLENEJ PODOBE PÁČIŤ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!