Ľavá ruka Boha - ostrá recenzia!

Rok Vydania: 2010
Ďaľšie diela: The golden age of censorship,The wisdom of crocodiles
U nás vyšlo: len táto trilógia
Počet strán: 333
Pokračovanie: 2.diel- Posledné štyri istoty a 3.diel- Pod krídlami smrti
Útulok spasiteľov na Shotoverskom zráze je jedna veľká lož. Spásy sa tam človek nedočká a o útočisku nemôže byť ani reči."
V útulku spasiteľov niet priestoru pre radosť a nádej. Väčšinu chovancov priviedli na toto skľučujúce miesto v útlom detstve proti ich vôli. Krčia sa pod krutovládou mníchov, ktorých zverstvá a nemilosrdnosť majú jediný cieľ - slúžiť Obesenému spasiteľovi.
Útulok je rozľahlá pevnosť plná spletitých chodieb nasiaknutých pachom storočí náboženského zápalu.
V jednej z nich stojí chlapec a cez tmavé okno pozoruje čerstvé prírastky do tohto pozemského pekla. Má štrnásť alebo pätnásť rokov - svojím vekom si nie je istý rovnako ako ani ostatní chovanci. Dávno zabudol svoje pravé meno, teraz mu hovoria Cale. Nepamätá si nič z predchádzajúceho života a netuší, čo ho čaká v budúcnosti...
Ani to, že ho nazvú Anjelom smrti.

VERDIKT: Môže OBSAHOVAŤ SPOILERY!!!

Knihu si pamätám z čias keď vyšla, bola tak masovo propagovaná, že nebolo človeka, ktorý by o nej nevedel. No a automaticky vám napadne, že keď niečo je masovo propagované,asi je to vynikajúce a je to autorovo celoživotné dielo a podobne. Omyl! A vy čo tomu veríte, hneď si dajte facku. Všetko je len marketing, preložia knihu, ktorá v zahraničí zarobila milióny a tak naše vydavateľstvá dúfajú, že masovou reklamou na ,,bestseller" im do vreciek poprší zlatý dážď.
No keďže mala kniha veľmi dobré recenzie, dala som tomu šancu, lebo milujem fantasy a práve táto trilógia má byť z tohto súdka. A naozaj musím uznať, že asi prvých 7 až 8 kapitol ma neskutočne bavila. No potom to bolo len sklamanie za sklamaním. Hlavný hrdina Cale je už odmala vychovávaný v útulku pre chlapcov,ktorý sa skôr ponáša na kláštor, motlitba je každodenný chleba, vychovávatelia nosia sutany ako mnísi a celý priestor na vás pôsobí ako prostredie viery.Prísny režim však nie je to pravé orechové pre 12ročných chlapcov a tak sa Cale aj s priateľmi vradnú do kuchyne a zistia, že ich vychovávatelia si hodujú na tortách a koláčoch, kým chlapci hladujú a musia loviť potkany aby mali čo jesť. Hrozba z odhalenia a strach ich však dovedie do tajných komnát, kde narazia na niečo, čo nemali nikdy dvidieť a musia jednoducho ujsť.
Potiaľto všetko ok.Hlavý hrdina super, vedľajšie postavy rovnako super,napätie graduje,zasmejete sa na prvých známkach puberty a podobných záležitostiach,krásne prostredie a atmosféra.Ale odtiaľ už som nič nechápala.Autor z tak dobre,priam vynikajúco našliapnutého príbehu a skvelého hlavného hrdinu urobil neskôr totálneho egoistického vola! Prisahám, že všetky,všetky vedľajšie postavy boli 100x lepšie ako samotný Cale v strede a na konci knihy. Mám podozrenie,že to už dopísal niekto iný za autora...Nevyužil vôbec predčrtnutý charakter postáv,ktoré boli charakterovo silnejšie ako hlavný hrdina a najmä...málo akcie!
NASLEDUJÚ SPOILERY!
Potom,čo deti ušli z kláštora, putovali lesom,prvýkrát sú v kontakte so svetom mimo hradby útulku a namiesto toho, aby sa šli opiť alebo aby zažili nejaké epické dobrodružstvo alebo prvú erotickú skúsenosť či lásku,stret s mágiou , či čokoľvek iné... sa stali posluhovačmi u nejakej pri*ebanej princeznej! A Cale so svojimi schopnosťami je automaticky len tak bez vysvetlenia cennejší než všetky deti sveta.
To by bolo ok celé ešte ok... Veríte, že to autor tento nedostatok dejovosti vynahradí nejakou romantikou medzi princeznou a naším hlavným hrdinom. Dúfate márne...Keď na to príde, naseriete sa, že či vám chýba jedna alebo dve celé kapitoly!! Lebo autor to celé kúzelné flirtovanie,ktoré len trochu naznačil a vy ste čakali ako sa bude pomaličky, hanblivo vyvíjať ako to u tínedžerov býva zvykom, zabil jednou vetou: ,,Po noci strávenej s princeznou, sa Cale..."
Moja reakcia:
Počkať...ČO?? WTF? On s ňou spal? Kedy? Ako?Veď Cale je hanblivý 12 ročný chlapec!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Chápete čo sa tu stalo? Pre mňa je jediné vysvetlenie to, že autor si buď pozrel medzi jednotlivými kapitolami porno a zabudol kde skončil alebo ho uniesli mimozemštania, a vymazali mu pamäť , alebo po ňom manželka hodila tanier a dostal z toho amnéziu,lebo odvtedy sa Calova osobnosť radikálne zmenila na pi*usa so supermanovskými schopnosťami a jediné čo robil bolo, že sa motal okolo princeznej a robil jej bodyguarda,hovoril aké má super schopnosti a pripravoval sa na boj,ktorý, chuj, aj tak prehral...Love story ako z paródie na Shakespeara...
Rovnako koniec príbehu bol o ničom, prosto fakt, on to ten autor zo seba nasilu tlačil a vzniklo z toho iba h**no. A vraj tento prvý diel je najlepší celej trilógie!!!!

Hodnotím 3 listy z piatich ako priemer.

Ale bolo to tak ocenené len za vynikajúce výkony vedľajších postáv, vďaka ktorým som sa to donútila dočítať, konkrétne mám na mysli Ribu,Henriho Zahmlievača a Kleista . Prosím,ak to niekto čítal,celú trilógiu, môžete mi prosím povedať, ako to s nimi nakoniec dopadlo? Napr. či sa Riba do niekoho zamilovala a bola šťastná?
Prosííím,ja už túto korunovanú kravinu dočítať fakt nemóžem.