RECENZIA: Dcéra snehu- Eowyn Iveyová

Vydavateľstvo: Fortuna libri
Viazanie: tvrdá väzba
Počet strán:372
Anotácia:
Očarujúco jedinečný príbeh, v ktorom sa snúbi realita s fantáziou na pozadí aljašskej prírody.
Jack a Mabel si uprostred nespútanej Aljašky budujú nový život. Hoci márne túžia po dieťati, ich láska zostáva silná.
Keď jedného dňa zrazu nasneží, vybehne pred svoj zrub a postavia si snehuliaka - dievčatko zo snehu. Ráno však nájdu iba stopy smerujúce k lesu. V najbližších týždňoch vídajú plavovlasé dievčatko, ktoré zrejme chodí po okolí. Boja sa o tom spolu hovoriť, lebo majú podozrenie, že dlho pestované nádeje ich pripravili o rozum.
Dievčatko po čase príde až k ich zrubu a prezradí im, že sa volá Faina. Toto výnimočné stvorenie je plné čara, múdrosti i detskej naivity. Loví s červenou líškou po boku, privoláva metelicu a prežíva v drsných podmienkach divočiny.
Na tomto krásnom a nebezpečnom mieste však nič nie je také, ako sa zdá.

VERDIKT:Môže obsahovať spoilery!

Príbeh vás upúta predovšetkým svojou atmosférou. V autorkinom štýle písania sa dokonale odrzrkadľuje tiesnivá atmosféra Aljašky,krajiny pološera, plná snehu,zimy a divokosti.Ústredné postavy Jack a Mabel, starší manželský pár, prišli do krajiny začať nový život, zabudnúť na bolestivú minulosť. Spoznávajú drsnú tvár prírody, tažkú prácu, zimu ale aj prívetivých susedov, ktorých povahy kontrastujú s aljašskou nepohostinnosťou. Keď napadne prvý sneh, vybehnú von,jašia sa ako za mlada a postavia si snehuliaka. Na druhý deň nenájdu, iba stopy smerujúce do lesa a časom zistia, že v okolí ich zrubu sa potuluje malé dievčatko. Plachá dievčinka je tichá, prichádza a odchádza kedy sa jej zachce, loví v lese a občas prinesie malý manželom malý darček. Koncom zimy sa záhadne vytratí a niet jej celý rok. Potom sa s prvým snehom ukáže aj s líškou, o niečo staršia ako naposledy. Manželom príbehy o ich snežnom diavčatku nikto neverí,ľudia si myslia, že im zima máta hlavu.Z dievčatka sa postupne stáva žena a svojou krásou zaujme aj chlapca zo susedstva.
Kniha má do trištvrtiny charakter rozprávky/nie ale pre deti/, magické prvky v komornej atmosfére príbehu dodávajú knihe krásne tajomné čaro.Čitateľ sa o dievčatku postupne stále dozvedá viac a jednotlivé dieliky zapadajú do skladačky. Neskôr sa kniha mení na ľúbostný román, Faina je už dospelá žena súca na vydaj. Lenže Faina je neskorotená a slobodná bytosť z hôr, život v rodine jej je úplne cudzí. A príroda je záhadná a krutá matka.
Kniha má dychberúci čarovný príbeh, ktorý skutočne dokáže zahriať pri srdci. No myslím si, že jej posolstvo pochopia a viac sa sním stotožnia skôr starší ľudia. Krásny a drsný príbeh si ale užijú samozrejme všetci. Knihu odporúčam, autorka sa dokonale vypísala v tomto príbehu, ktorý je údajne jej prvým románom a krásne myšlienky z nej vás môžu sprevádzať ešte veľmi dlho. O kvalite svedčí o tom aj to, že kniha je skoro všade už vypredaná

Hodnotím veľmi pozitívne, 4 lístkami z 5tich!

1 člověk ohodnotil tento článek.